شناسه خبر:64971
1401/10/24 10:34:08

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: تونل دوم آزادی در مسیر ایلام-کرمانشاه 27 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرشاد دوستی اظهار مرد: در صورت تأمین اعتبار این طرح در مدت 36 ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: این مسیر به‌عنوان یکی از محورهای اصلی و پرتردد اربعین دارای گره ترافیکی بزرگ، حتی در روزهای پایان سال و همچنین به علت ترانزیت کالا به طرف مهران، علاوه بر گره ترافیکی، به‌عنوان یک مسیر پرحادثه از آن، یاد می‌شود.
وی با اشاره به تردد حدود 70 درصد از زائران عتبات عالیات در این محور، گفت: به جهت ایمن‌سازی جاده‌ها، تعریض و چهارخطه کردن اصلی‌ترین مسیر اربعین، شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور مصمم است تا با احداث باند دوم تونل آزادی، این گره بزرگ ترافیکی را برطرف و از حوادث جاده‌ای جلوگیری کند.
این مسئول افزود: از 1530 متر طول تونل از سمت ایلام، تاکنون 35 متر از داخل تونل حفاری شده است که به علت ناپایداری لایه‌های زمین در ورودی تونل روزانه حدود یک متر پیش روی داریم و به محض رسیدن به لایه‌های مستحکم و سنگی روزانه بین سه تا 9 متر می‌توانیم پیش روی داشته باشیم.
دوستی نیز به برخی موانع از قبیل اخذ مجوز از منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد تا در موعد مقرر این پروژه به بهره‌برداری برسد.
احداث تونل دوم آزادی در امتداد محور صالح‌آباد- ایلام و ایلام به حمیل به طول 3300 متر که نیازمند توجه مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای پیگیری و تزریق به‌موقع اعتبارات است.

شناسه خبر 64971