شناسه خبر:66299
1401/12/2 09:12:33
در نیمه‌نهایی بیست‌وششمین دوره مسابقات شرکت ملی پالایش و پخش؛

کسب 6 مقام نخست برای منطقه همدان در مسابقات سراسری قرآن

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: در مرحله نیمه‌نهایی بیست‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نهج‌البلاغه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، یادواره شهدای مدافع امنیت، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان حائز 6 مقام نخست شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی ابراز کرد: این مسابقات که به میزبانی خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه غرب، 27 بهمن‌ماه 1401 در محل دانشگاه صنعتی شهر کرمانشاه برگزار شد، با معرفی برگزیدگان هفت شرکت تابعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در غرب کشور، به کار خود پایان داد.
وی افزود: این مسابقات با حضور 74 برگزیده از مرحله مقدماتی در منطقه 6 کشوری (شامل مناطق هفتگانه شرکت‌های پخش مناطق همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان و شرکت‌های خطوط لوله و مخابرات غرب و لرستان) در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، حفظ، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه در چهار گروه سنی متوسطه اول، متوسطه دوم، دانشجویان و طلاب و کارکنان و همسران برگزار شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه منطقه همدان با 13 متسابق در این دوره از رقابت‌ها حاضر شد، تصریح کرد: علاوه‌بر کسب 6 مقام نخست، پنج نفر دیگر از شرکت‌کنندگان نیز مقام دوم را از آنِ خود کردند؛ در این دوره بعد از رقابتی نزدیک و با داوری هشت تن از داوران زبده کشوری در دو بخش خواهران و برادران، نفرات برگزیده معرفی شدند.
روستایی این موفقیت معنوی کارکنان منطقه در هفته قرآن کریم را گامی اثربخش در ترویج معارف دینی و اخلاقی در میان کارکنان دانست و از متولیان برگزاری و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده تقدیر کرد.
وی با بیان اینکه سفارش به خواندن قرآن از مصادیق امر به معروف است، اذعان کرد: وزارت نفت به تبع آن شرکت‌های زیرمجموعه ازجمله شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همواره در صف نخست برگزاری مسابقات قرآن و تشویق و ترغیب همکاران و خانواده‌های آنان به خواندن قرآن و عمل به فرامین آن بوده و هستند.
بر پایه این گزارش اسامی برگزیدگان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان در مرحله نیمه‌نهایی به این شرح است: خانم‌ها زهرا متین، رقیه زیادی، مریم باخدا، ویدا شیرانی‌اصل به‌ترتیب در رشته‌های حفظ کل، حفظ 15 جزء، مفاهیم نهج‌البلاغه و مفاهیم قرآن کریم اول شدند. همچنین آقایان مهدی خالق‌پور و محمدحسین مولوی به‌ترتیب در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ سه جزء حائز امتیاز نخست شدند. در بخشی دیگر آقایان علی سهرابی و یاسین سهرابی در رشته قرائت تحقیق و خانم‌ها اعظم سیفیان، مریم رسولی و فاطمه بهرامی به‌ترتیب در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ سه جزء و قرائت ترتیل دوم شدند.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان یادآور شد: در مرحله نیمه‌نهایی بیست‌وششمین دوره نیز نفرات اول تا سوم این دوره از مسابقات مشخص و حائزین رتبه نخست به مرحله نهایی به میزبانی مشهد مقدس که متعاقباً زمان برگزاری آن اعلام خواهد شد، راه خواهند یافت.
گفتنی است؛ این مسابقات ویژه کارکنان و خانواده‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بوده که تاکنون 25 دوره آن در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی برگزار شد و به پایان رسیده است.

شناسه خبر 66299