شناسه خبر:66394
1401/12/4 09:58:55

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ویژه ملایر گفت: هم اینک در راستای توسعه شهرستان 60 هزار میلیارد ریال طرح در حوزه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در دست اجرا است.

"سلمان اسماعیلی" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ 40 هزار میلیارد ریال آن از محل اعتبارات ملی و 20 هزار میلیارد ریال آن از سفر رییس جمهور است.
وی با بیان اینکه اختصاص این میزان اعتبار در تاریخ ملایر بی‌سابقه است ادامه داد: شرایط امروز این شهرستان به واسطه تلاش‌های مدیران اثرگذار با 44 سال پیش قابل مقایسه نیست.
اسماعیلی یادآور شد: در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم برای احیای واحدهای صنعتی تعطیل و راکد، سایت کیان ویسنا که سال‌ها تعطیل بود، با سرمایه‌گذاری ارزی پنج میلیون دلاری در دهه فجر دوباره آغاز به کار کرد و به مرکز پرتودهی غرب کشور تبدیل خواهد شد.
معاون استاندار همدان گفت: زیرساخت‌های صنعتی دولتی ملایر از ابتدا تاکنون 280 هکتار است که با دستور استاندار همدان و برنامه‌ریزی که صورت گرفت، تا پایان دولت با اضافه شدن 600 هکتار، 200 درصد به زیرساخت‌های صنعتی دولتی این شهرستان اضافه می‌شود.
اسماعیلی توسعه شهرک صنایع چوب، منطقه ویژه اقتصادی، چند شهرک صنعتی و بندر خشک را از جمله اقدامات برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی دولتی برشمرد و افزود: توافقات لازم در این زمینه صورت گرفته و مجوزها صادر شده که بدون شک اجرایی شدن آنها تحول‌آفرین خواهد بود.
به گفته وی، یکی از محورهای اساسی و سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم حل بخش بزرگی از مشکل مسکن در کشور است که در این راستا 20 هزار نفر در ملایر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند و هفت هزار و 380 نفر واجد شرایط شدند.
فرماندار ویژه ملایر اظهار داشت: با حمایت نمایندگان مجلس و تاکید ویژه استاندار همدان، بهترین مدل نهضت ملی مسکن را در ملایر اجرا خواهیم کرد و با ارائه زمین رایگان به متقاضیان، به سمت ویلاسازی می‌رویم.
اسماعیلی اظهار داشت: همزمان با ایام دهه فجر 171 طرح با یک‌هزار و 60 میلیارد تومان در این شهرستان در حوزه‌های مختلف عمرانی، آموزشی، فرهنگی، ورزش، اقتصادی و خدماتی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
وی با بیان اینکه از این تعداد 164 طرح به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی هفت طرح نیز آغاز شد ادامه داد: افتتاح طرح توسعه شرکت کیان‌کُرد با 200 میلیارد تومان اعتبار توسط بخش خصوصی از شاخص‌ترین طرح‌ها در دهه فجر امسال بود.
اسماعیلی افزود: با اجرای طرح توسعه این شرکت، سهم ملایر از بازار تولیدی منسوجات لاستیک کشور از 35 درصد به بیش از 55 درصد می‌رسد.
معاون استاندار همدان با اشاره به رشد صادرات این شهرستان در 9 ماهه امسال، خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده حدود 35 میلیون دلار انواع کالا در این شهرستان صادر شد که 19.61 درصد سهم صنعت و 15.27 درصد سهم کشاورزی بود که در مجموع ملایر 44 درصد از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داد.
اسماعیلی ادامه داد: در حوزه صنعت بالغ بر 10 میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد صادرات داشتیم.

شناسه خبر 66394