شناسه خبر:66701
1401/12/11 08:42:41

سپهرغرب، گروه انتظار: حجت‌الاسلام حسن ملایی با بیان‌اینکه ظهور امام زمان (عج) علاوه بر اراده الهی به زمینه‌سازی هم نیاز دارد، گفت: تربیت نیروی انسانی از عوامل این زمینه‌سازی است که خاستگاه آن نهاد بی‌بدیل خانواده است.

وی با اشاره به ملزومات زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج)، اظهار کرد: همه ما می‌دانیم ظهور امام زمان (عج) اصالتاً به اراده و مشیت خدای عالم منوط است اما خدای متعال هر پدیده انسانی را به گونه‌ای قرار داده که از مسیر اراده و اختیار درست ما می‌گذارد همچون فرزندی که والدین علاقمند به ممتاز شدن او هستند اما اگر او بخواهد و مقدمات را فراهم کند شاگرد ممتاز می‌شود وگرنه شاگرد اول نخواهد نشد!
مدیر گروه اخلاق مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: درباره ظهور امام زمان (عج) نیز این‌چنین است انواع و اقسام بیانات در احادیث معصومان(ع) وجود دارد که باید زمینه‌های مختلف ازجمله تربیت نیروهای انسانی کارآمد و مومن ایجاد شود؛ از امام صادق(ع) است که فرمودند: تک تک شما باید زمینه‌ساز قیام حضرت مهدی (عج) باشد ولو به اندازه یک تیر.
وی با بیان اینکه تاثیر نیروی انسانی به مراتب بیشتر از تیر و شمشیر است، گفت: خاستگاه تربیت و پرورش این نیروی انسانی در نهاد بی‌بدیل خانواده است؛ این خانواده است که می‌تواند و وظیفه دارد که زمینه تولید نسل و تربیت فرزندان را در مسیر خواست امام زمان(عج) و ظهور ایشان فراهم کند، این خانواده عنوان مهدوی می‌گیرد.
حجت‌الاسلام ملایی خاطرنشان کرد: به فرآیندی که طی آن در خانواده روی فرزندان از حیث تربیتی اعمال می‌شود تا فرزندان توفیق سربازی و سرداری امام زمان (عج) را داشته باشند در بیانی موجز و ساده تربیت مهدوی گفته می‌شود.
وی تأکید کرد: این تربیت از آموزه‌های اسلامی وام دارد و با رویکرد ولی‌محوری انجام می‌شود؛ اگر دغدغه و اولویت خانواده تربیت یاران امام عصر (عج) باشد این خانواده سالم است و این تربیت به اجمال مهدوی عنوان می‌گیرد.

شناسه خبر 66701