شناسه خبر:66723
1401/12/13 10:30:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام گفت: آمادگی لازم برای فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران خارجی بویژه اتباع عراقی در استان وجود دارد.

موسوی حاتمی روز سه‌شنبه اظهار کرد: نواحی صنعتی موجود در استان دارای یکسری مزیت‌ها و معافیت‌هایی از جمله معافیت مالیاتی به مدت 10 سال است، همچنین زمین واگذار شده به صنعتگران به صورت اقساط بلندمدت اعطا می‌شود.
وی افزود: همجواری با تعدادی از استان‌های عراق ازجمله واسط و بابل یک فرصت کم‌نظیر است تا از این موقعیت برای جذب سرمایه‌گذاران این کشور و حضور در شهرک‌های صنعتی استان بهره بگیریم.
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام یادآور شد: وجود زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و گاز و نزدیکی به بازار هدف باعث می‌شود زمینه برای مشارکت در اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی در استان مهیا باشد.
حاتمی تأکید کرد: مهم‌ترین ظرفیت‌های صادراتی در شهرک‌های صنعتی استان در بخش‌های صنایع غذایی، دارویی، کشاورزی و صنایع دستی است.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی، صنایع دستی و گردشگری استان طی روزهای 18 تا 22 بهمن ماه جاری در شهر مقدس کربلا در کشور عراق، اضافه کرد: برپایی این نمایشگاه با استقبال طرف عراقی روبرو شد و امیدواریم با تداوم اجرای این برنامه‌ها بتوانیم هرچه بیشتر ظرفیت‌های استان را در این کشور معرفی کنیم.

شناسه خبر 66723