شناسه خبر:66846
1401/12/14 03:58:29

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان از تصویب احداث شهرک صنعتی بزرگ در کردستان در محدوده دیواندره خبر داد و گفت: تقاضاهای بسیاری از سوی سرمایه‌گذاران خارجی اعلام شده که دستگاه‌های اجرایی باید در توجه به این مسائل، سرعت و جدیت را مدنظر داشته باشند.

اسماعیل زارعی‌کوشا، در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان اظهار کرد: نگاه چالشانه به مشکلات محور قشلاق به گریزه غلط است چرا که این مسیر ظرفیت مناسبی دارد که می‌توان با ساماندهی و برنامه‌ریزی فراتر از مدیریت شهری و کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی این ظرفیت شکوفا شود.

وی افزود: در همین راستا میراث فرهنگی، آب منطقه‌ای و محیط زیست و سایر دستگاه‌ها این موضوع را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.

استاندار کردستان در رابطه با مشکلات معارض کمربندی بهشت محمدی نیز اذعان کرد: باید توسط معاونت عمرانی کمیته پیشگیری تشکیل شود، این مسئله نباید معطل مشکلات حقوقی بین ادارات راهداری و شهرداری باشد کما اینکه این دو دستگاه ورودی جدی به این مسئله داشته باشند.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد:‌ با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال و عید نوروز ورودی‌های شهر سنندج نیاز به ساماندهی دارد اگر چه قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) برای ساماندهی ورودی شهر سنندج ورود کرده بنابریان ظرف 10 روز آینده ساماندهی ورودی شهرها اجرا شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تصویب شهرک صنعتی بزرگ استان در محدوده دیواندره در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: تقاضاهای بسیاری از سوی سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد که دستگاه‌های اجرایی باید در توجه به این مسائل، سرعت و جدیت را مدنظر داشته باشند.

استاندار کردستان گفت: با توجه به اینکه در دانشگاه کردستان پذیرش دانشجوی علوم قرآنی وجود دارد توافقاتی صورت گرفت که ساختمان آموزشی و خوابگاه دانشکده علوم قرآنی برای توسعه دانش‌بنیان به پارک و علم و فناوری واگذار شود و دارالقرآن نیزهمچنان در اختیار اوقاف باشد.

وی در پایان گفت: من خودم را مکلف به خدمت مردم کردستان می‌دانم و از اول بنا بوده وقت خود را صرف حواشی نکنیم اما اگر جایی ضرورت داشت برای دفاع از خدمات انجام شده و تنویر افکار عمومی ریشه برخی سرو صداها را مطرح می‌کنم.

 

شناسه خبر 66846