شناسه خبر:67513
1402/1/17 09:47:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: زمین‌های راکد موجود در شهرک‌های صنعتی را شناسایی کرده‌ و درصورت لزوم با فسخ قرارداد، به افراد واجدالشرایط واگذار می‌کنیم.

مصطفی حقیقی روز گذشته با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای رشد تولید مد نظر مقام معظم رهبری با توجه به شعار سال به‌کار گرفتیم، اظهار کرد: تهیه زیرساخت‌ها یکی از وظایف اصلی و از دغدغه‌های ما بوده که با تمام توان درحال انجام است.
وی افزود: بهره‌گیری بهینه از امکانات موجود و زمین‌های در دسترس یکی از اولویت‌ها است که از سال گذشته با جدیت درحال پیگیری بوده؛ چنانکه زمین‌های راکد موجود در شهرک‌های صنعتی شناسایی و درصورت لزوم با فسخ قرارداد، به افراد واجدالشرایط واگذار می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان تصریح کرد: در سال گذشته 200 هکتار از اراضی راکد طبق قانون طی شدن مهلت متقاضی برای راه‌اندازی واحد تولیدی، فسخ قرارداد شد.
وی با تأکید بر اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی فعال نیاز به عرصه برای گسترش فعالیت خود و افزایش ظرفیت تولید دارند که از این اراضی برای رفع نیاز واحدها استفاده می‌‌شود، یادآور شد: برای نمونه در روزهای آغازین سال جاری برای دو واحد تولیدی فعال عرصه‌های مورد نیاز تأمین شد.
حقیقی در ادامه گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی نیز یکی از اولویت‌های اساسی همدان است که در سال گذشته جزء استان‌های موفق در این خصوص بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مواردی است که به رشد تولید کمک شایانی می‌کند و در ارزآوری و افزایش صادرات نقشی اساسی دارد، اضافه کرد: بنابراین گسترش شهرک فناوری‌های برتر با قوت درحال جریان است و 400 هکتار به آن افزوده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه این مهم با حمایت جدی استاندار همدان، نماینده مردم شهرستان‌های همدان و فامنین و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیگیری شده و به نتیجه رسیده است تصریح کرد: در سال گذشته شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ همدان به‌عنوان برترین‌های توسعه فناوری در بنگاه‌ها معرفی و تجلیل شد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان ضمن هماهنگی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آمادگی خود را به‌منظور همکاری با دانشگاه‌های زیرمجموعه برای احداث کارخانه نوآوری به‌عنوان یک نمونه موفق از همکاری بین دو وزارتخانه اعلام کرده و توانایی پیشبرد سریع این پروژه را دارد.

شناسه خبر 67513