شناسه خبر:67872
1402/1/27 07:33:38

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان از اصلاح 22 نقطه حادثه‌خیز در همدان خبر داد و گفت: در جهت کاهش تصادفات نصب دوربین‌های کنترل سرعت در سطح شهر مورد توجه باشد.

فرخ جمالی از شناسایی 33 نقطه حادثه‌خیز طی سال گذشته در همدان خبر داد و اظهار کرد: طی ایام نوروز هم مواردی از این نقاط شناسایی شد و به 47 مورد رسید.

وی با بیان اینکه تقریباً 12 مورد از نقاط حادثه‌خیز درون‌شهری که نیاز به اصلاح هندسی داشتند اصلاح شدند، گفت: برخی از اصلاحات مربوط به تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی بود و مجموعاً 22 مورد اصلاح نقاط حادثه‌خیز در درون شهر انجام شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: بیشترین نقاط حادثه‌خیز درون‌شهری همدان نیاز به اصلاحات هندسی دارد که در این راستا استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت و سرعت‌کاه‌ها، حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات ما در این حوزه به عابرین پیاده برمی‌گردد و متأسفانه در حوزه درون‌شهری بیشتر فوتی‌های عابرین پیاده را شاهد هستیم، گفت: به همین خاطر در اصلاح نقاط حادثه‌خیز بیشتر به دنبال ایمنی مسیرها هستیم تا عابرین پیاده در امان باشند.

جمالی با تأکید بر اینکه بیشترین درخواست ما از سازمان شهرداری نصب پُل عابر پیاده است، عنوان کرد: شهرداری امسال بودجه خود را بر مبنای کاهش ترافیک در شهر قرار داده که اگر بتوان دوربین‌های سطح معابر را هم افزایش داد، در کاهش سرعت و در نتیجه تصادفات مؤثر خواهد بود.

شناسه خبر 67872