شناسه خبر:68414
1402/2/10 09:00:36

سپهرغرب، گروه کشاورزی: کشاورزان اروپایی از واردات ارزان از اوکراین که محصولاتشان را در داخل ارزن کرده آسیب تا 200 میلیون یورو دیده اند که منجر به اعتراضات خیابانی شده است.

به گزارش راشاتودی، یکسال پس از واردات گسترده محصولات کشاورزی از اوکراین حال کشورهای اروپایی اعتراف می‌کنند که این سیل واردات به ضرر کشاورزان داخلی تمام شده و آنها متضرر شده اند.سال گذشته کشورهای اروپایی به منظور حمایت از اوکراین تعرفه واردات محصولات کشاورزی از این کشور را برداشتند و این عاملی شد که سیل عظیمی از واردات محصولات کشاورزی از جمله غلات و دانه‌های روغنی به اروپا سرازیر شود.

اسلواکی در تازه‌ترین گزارش اعلام کرده است که واردات ارزان کالاهای کشاورزی به بخش کشاورزی این کشور آسیب وارد کرده است.

وزیر کشاورزی اسلواکی گفته است: این کشور 200 میلیون یورو در نتیجه واردات ارزان ا ز اوکراین خسارت دیده است.

سال گذشته اروپا تعرفه واردات از اوکراین را بیشتر به منظور حمایت مالی از این کشور در مقابل جنگ با روسیه برداشت و این زمینه ای شده که اکنون کشاورزان این کشورها به اعتراضات خیابانی روی آورده اند.

آنها به واردات ارزان از اوکراین معترضند که به تولید داخلی و منافع آنها آسیب زده است و حال اسلواکی گفته است که باید اقدامات جدیدی برای مقابله با این ورادات ارزان اتخاذ کرد.

این گزارش می‌نویسد حتی کمیسیون اروپا تا این حد به واردات از اوکراین پافشار می‌کرد که حمایت مالی 109 میلیون دلاری برای حمایت از کشاورزان در 5 کشور اروپایی که احتمالا متضرر شده اند تصویب کرده است که دو برابر میزانی است که پیش از این بروکسل بدین منظور اختصاص داده بود.

کشورهای اروپایی از جمله مجارستان، رومانی، اسلواکی، بلغارستان و لهستان به صورت مقطعی و به دلیل مشاهده یک نوع آفت واردات محصولات کشاورزی را از اوکراین ممنوع کرده بودند که دوباره ادامه می‌دهند.

شناسه خبر 68414