شناسه خبر:68750
1402/2/17 00:59:02

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه بر لزوم تدوین اطلس کیفیت منابع آب کرمانشاه تاکید کرد.

صلاح‌الدین محمودی، تدوین اطلس کیفیت منابع آب استان کرمانشاه را ضروری دانست و افزود: اگرچه تدوین این اطلس بر عهده محیط زیست است، اما نیازمند همکاری سایر بخش‌ها خصوصا شرکت آب منطقه‌ای هستیم که اطلاعات جامع و کاملی درباره وضعیت منابع آبی سطحی و زیرزمینی استان در اختیار ما قرار دهند.

وی یادآور شد: متاسفانه با پیگیری‌هایی که انجام دادیم هنوز پایگاه داده جامعی از وضعیت منابع آبی استان در اختیار نیست که این امر به یکی از مهمترین موانع تدوین اطلس کیفیت منابع آب تبدیل شده است.

محمودی اعتبار مورد نیاز برای تدوین اطلس کیفیت منابع آب استان را نیز بین پنج تا شش میلیارد تومان برآورد کرد که باید از منابع ملی و یا استانی تامین شود و افزود: چنانچه داده‌های منابعی آبی را در اختیار داشته باشیم و منابع مالی نیز تامین شود، می‌توان کار تدوین این اطلس را در کوتاهترین زمان آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این اطلس انواع عوامل آلاینده منابع آبی از جمله عوامل طبیعی، عوامل ساخته دست انسان و... برای تمام منابع آبی از جمله رودخانه‌ها، سفره‌های زیرزمینی و... رصد خواهد شد.

رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه هدف از تدوین این اطلس را جلوگیری از آلودگی آب و یا رفع آلودگی‌های موجود در منابع آبی با هدف جلوگیری از آسیب رساندن به سلامت انسان و حیات وحش اعلام کرد.

شناسه خبر 68750