شناسه خبر:69299
1402/2/31 12:06:37
رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی خبر داد:

افزایش 57 درصدی بودجه دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی در سال جاری

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از افزایش 57 درصدی بودجه این دانشگاه در سال جاری خبر داد.

صادق خزل‌پور گفت: در سال گذشته دانشگاه سیدجمال‌الدین کاهش 40 درصدی بودجه را تجربه کرد؛ اما امسال با رایزنی‌های صورت‌گرفته و توجه ویژه وزیر علوم علاوه‌بر رفع کسری بودجه، 17 درصد نیز افزایش بودجه داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه زمین دانشگاه سیدجمال‌الدین هنوز سنددار نشده است، افزود: امیدواریم هرچه زودتر اداره منابع طبیعی و راه و شهرسازی در جهت صدور سند این دانشگاه به توافق برسند.

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی گفت: طبق توافق اولیه قرار شد 52 هکتار زمین در اختیار دانشگاه قرار بگیرد که متأسفانه به 48 هکتار و درنهایت به 12 هکتار تقلیل یافته؛ بخشی از مساحت دانشگاه را شهرداری اسدآباد به جاده سلامت اختصاص داده و بخشی را نیز دانشکده علوم پزشکی در تفاهم‌نامه جدا آورده که می‌خواهد ساختمان دانشکده خود را در زمین مذکور احداث کند.

خزل‌پور افزود: درحال حاضر تعداد یک‌هزار و 300 دانشجو در رشته‌های کارشناسی ارشد شیمی، نقشه‌برداری، مهندسی کامپیوتر، کشاورزی باغبانی، اقتصاد کشاورزی و فضای سبز، در بخش علوم انسانی جغرافیا، تاریخ و علوم تربیتی تحصیل می‌کنند.

وی گفت: از محل اعتبارات ریاست جمهوری به استان همدان یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای آموزش عالی استان درنظر گرفته شد که از این میزان اعتبار تنها 15 میلیارد تومان به دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآباد اختصاص یافته است.

تجهیز و راه‌اندازی مجدد سالن ورزشی دانشگاه، تجهیز دفتر مشاوره، به‌روزرسانی آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های پژوهشی، به‌روزرسانی سامانه آموزشی و تجهیز سلف غذاخوری این دانشگاه که یکی از صنعتی‌ترین سلف‌های غذاخوری غرب کشور است، بخشی از اقدامات صورت‌گرفته در دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی بود که خزل‌پور به آن‌ها اشاره کرد.

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از اختصاص سه درصدی بودجه دانشگاه به حوزه فرهنگی خبر داد و گفت: در گذشته قانون تخصیص بودجه به مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها نبود، اما در دولت سیزدهم و به دستور وزیر علوم این مهم محقق شده است.

وی درخصوص مطالبه امام‌جمعه اسدآباد در زمینه رعایت عفاف و حجاب دانشجویان اظهار کرد: امام‌جمعه به‌عنوان پدر معنوی شهرستان دغدغه‌هایی در این خصوص دارد که دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی برای کاهش و رفع مشکلات کم‌حجابی، اجرای برنامه‌های فرهنگی را مد نظر قرار داده است.

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از به‌روزرسانی پرداخت‌ها به اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته بدهی یک میلیارد تومانی به اعضای هیئت‌عملی پرداخت شده است و تنها بدهی دانشگاه به پیمانکار ساخت ساختمان است که درتلاشیم این طلب را نیز پرداخت کنیم.

 

شناسه خبر 69299