شناسه خبر:69987
1402/3/20 08:55:23

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بر تخصیص بودجه برای تاب‌آوری همدان تأکید کرد و گفت: با وجود حساسیت حوزه پدافند غیر عامل، شهرداری بودجه‌ای برای این موضوع تخصیص نداده است.

علی‌اکبر نظری ظهر روز پنجشنبه در کمیسیون خدمات شهری محیط‌زیست و بهداشت شورا اظهار کرد: طرح «دوام الوند» در راستای افزایش ایمنی محلات شهر همدان اجرا می‌شود که تحقق آن نیازمند توجه ویژه مدیریت شهری است.
وی بر تخصیص بودجه برای تاب‌آوری همدان تأکید کرد و گفت: با توجه به حساسیت حوزه پدافند غیر عامل، باید بودجه‌هایی برای این حوزه تخصیص یابد که شهرداری بودجه‌ای برای این موضوع تخصیص نداده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه پدافند غیر عامل باید به‌طور خودکار فعال شود، افزود: به نظر می‌رسد مجموعه شهری از حساسیت این حوزه شناختی ندارد، وگرنه به آن توجه ویژه‌ای می‌کرد.
وی با بیان اینکه همدان به‌عنوان شهر تاب‌آور شناخته شده است، اضافه کرد: چگونه ممکن است برای چنین جایگاه مهمی بودجه ویژه‌ای اختصاص داده نشود؟
نظری با تأکید بر اختصاص بودجه برای دبیرخانه شهر تاب‌‌آور، گفت: طرح دوام الوند به‌عنوان «داوطلب واکنش اضطراری محله» به‌زودی راه‌اندازی می‌شود؛ برای این موضوع باید بودجه و هزینه درنظر گرفته شود.
وی با اشاره به بروز حوادث غیر مترقبه در شهر، تأکید کرد: باید واحد سیار مرکز فرماندهی مدیریت بحران برای اقدامات فوری ایجاد شود که نیازمند حمایت شورا و شهرداری است.

شناسه خبر 69987