شناسه خبر:70061
1402/3/21 11:18:25

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی خبر داد و گفت: هم‌زمان با هفته حجاب و عفاف از حجت‌الاسلام شهاب مرادی دعوت شده تا نشست‌های حجاب و عفاف در پیاده‌راه بوعلی‌سینا برگزار کنیم.
 

مسعود ویژه روز گذشته با بیان اینکه وزارت ارشاد همسو با دستگاه‌های مرتبط در امر ترویج حجاب و عفاف فعال است، اظهار کرد: طبق دستورالعملی که برای برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده و طبق قانون، باید همه هنرمندان هنجارها و حجاب را رعایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه به هنرمندانی که در برنامه‌های فرهنگی هستند تذکر لازم در زمینه رعایت حجاب داده می‌شود، افزود: متولیان فرهنگی باید از حضور افرادی که در برنامه‌های فرهنگی کشف حجاب می‌کنند، ممانعت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه مجموعه اقدامات مختلفی برای ترویج حجاب و عفاف داریم، گفت: یکی از اقدامات نمایشگاه و جشنواره مد و لباس است که سال گذشته نمایشگاه مد و لباس را با عنوان ایرانی اسلامی برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه نخستین دوره این نمایشگاه از همدان شروع و کشوری شد، خاطرنشان کرد: پس از همدان در 20 استان این اقدام انجام شد و 21 تیرماه هم‌زمان با هفته حجاب و عفاف دومین نمایشگاه هم قرار است برگزار شود.

ویژه با تأکید بر اینکه جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی را نیز برگزار خواهیم کرد، یادآور شد: فراخوان جشنواره چند روز دیگر انجام می‌شود که اختتامیه آن هم‌زمان با برپایی نمایشگاه خواهد بود.

وی در ادامه افزود: هم‌زمان با هفته حجاب و عفاف از حجت‌الاسلام شهاب مرادی دعوت شده تا نشست‌هایی را در پیاده‌راه بوعلی‌سینا در مورد ضرورت حجاب و عفاف با جوانان دختر و پسر داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه سلسله‌سخنرانی‌هایی به‌صورت کارگاه برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: یکی از نشست‌ها با حضور شاهین فرهنگ است که با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

وی گفت: این دوره از نشست‌ها شهریورماه هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی خواهد بود و روزانه 500 نفر در 18 ساعت این دوره را می‌گذرانند تا در ایام مدرسه آن‌دسته از هم‌کلاسی‌ها را که در امر حجاب شبهه‌ای دارند، آگاه و آن‌ها را ترغیب به رعایت آن کنند.

ویژه با بیان اینکه خوشبختانه در اغلب شهرستان‌های استان اصلاً کشف حجاب نداشته‌ایم و تنها دو تا سه شهر درگیر کشف حجاب بوده‌اند، افزود: برنامه‌های رسانه‌ای ازجمله چند موشن‌گرافی و کارهای تبلیغات شهری انجام شده که یکی دو ماه آینده اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه خیلی از برنامه‌های ما تیرماه برگزار می‌شود، ابراز کرد: طی سال‌های قبل جشنواره گوهرشاد برگزار شده بود که درحال حاضر فیلم‌های تولیدی حجاب و عفاف را جمع‌آوری کرده‌اند و امسال قرار است در شهرهای کشور ازجمله همدان اکران شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه با بیان اینکه در مجموعه برنامه‌ها و جشنواره‌هایی که برای سال 1402 تدارک دیده شده موضوعات افزایش جمعیت و حجاب و عفاف دیده شده است، افزود: برای مثال در جشنواره تجسمی نیز این دو موضوع گنجانده شده است.

وی از برپایی نمایشگاه ملزومات محرم و غرفه حجاب و عفاف خبر داد و عنوان کرد: در همه برنامه‌ها قرار است غرفه حجاب و عفاف و عرضه محصولات حجاب برپا باشد.

ویژه در پاسخ به اینکه آیا بودجه‌ای برای اجرای برنامه‌های حجاب و عفاف تخصیص یافته است؟ اظهار کرد: بودجه تخصیصی نداشته‌ایم، اما برنامه‌هایی که تدوین شده، ملزومات جامعه و جزء اولویت‌های فرهنگی و هنری است و باید در برنامه بگنجانیم و برای آن‌ها از اعتبارات استانی و ملی هزینه می‌شود.

وی درخصوص علت کم‌وکاستی در زمینه حجاب نیز گفت: کم‌وکاستی‌ها ریشه در سالیان قبل دارد، زیرا برخی مقوله حجاب را ابزاری برای منافع خود قرار دادند و با دید سیاسی و نه فرهنگی، به آن نگاه می‌کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه چهارشنبه‌های سفید با هزینه‌های سرسام‌آور کشورهای غربی شکل گرفته است، افزود: استکبار می‌خواهد ذهن جوانان ما را با ماهواره و فضای مجازی در اختیار بگیرد و خوراک فکری خود را القا کند.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌ کل ارشاد در کنار همه دستگاه‌ها موظف به اجرای برنامه‌های حجاب و عفاف است و همه باید باهم کار کنند؛ همان‌طور که برای ریشه‌کن شدن ویروس کرونا همه جهادی پای کار آمدند، در زمینه تبیین اهمیت حجاب نیز همه باید دغدغه داشته باشند.

 

 

شناسه خبر 70061