شناسه خبر:70380
1402/3/28 09:41:05

سپهرغرب، گروه تیک: دبیرکل سازمان ملل هشدار داد، رسانه‌های اجتماعی بلندگویی برای نفرت و انزجار شده‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت پیرامون "ارزش‌های اخوت انسانی در ترویج و تداوم صلح" گفت: رسانه‌های اجتماعی طرفداران دشمنی و خصومت را با یک بلندگوی جهانی برای بیان خشم و انزجارشان تجهیز کرده‌اند.
وی افزود: امروزه، هیچ توطئه‌ای برای جذب یک مخاطب گسترده بیش از حد بزرگ نیست؛ هیچ دروغی هم برای تغذیه هیجان آنلاین خیلی احمقانه نیست.
گوترش خاطرنشان کرد، ادعاهای بدون مدرک یا دروغ‌های آشکار می‌توانند سریعا مشروعیت غیرقابل توجیهی بدست بیاورند و در کنار حقایق تایید شده و مدارک علمی ارائه شوند.
وی گفت: آنها اغلب توسط رهبران سیاسی پذیرفته و حتی تبلیغ می‌شوند.
در این جلسه به ریاست امارات برگزار شد، گوترش همچنین گفت، هر ایمانی بر لزوم رعایت اخوت انسانی و همچنین احترام و درک متقابل تاکید دارد.
دبیرکل سازمان ملل افزود: این ارزش‌های جهانی اساس منشور سازمان ملل هستند و در مرکز تلاش‌های ما برای برقراری صلح، عدالت و حقوق بشر قرار دارند.
وی ضمن تاکید بر اینکه حفظ صلح و جلوگیری از جنگ دلیل وجودی شورای امنیت است، گفت، تهدیدات علیه صلح می‌توانند در اشکال مختلفی ظاهر شوند.
گوترش تصریح کرد، رقابت برای قدرت و منابع، نقض حقوق بشر، حکمرانی ضعیف، فقر شدید، حاشیه‌نشینی و نابرابری‌ها همگی تهدیداتی علیه صلح هستند.
وی به جنبش‌های نئو نازی برتری‌طلبی سفیدپوستان به عنوان اصلی‌ترین و رو به رشدترین تهدید امنیت داخلی در بسیاری از کشورها اشاره کرد و گفت: در سراسر جهان شاهد ابعاد وسیعی از بیگانه‌هراسی، نژادپرستی و عدم تحمل، زن ستیزی خشونت آمیز، نفرت از مسلمانان، یهود ستیزی شدید، و حملات به جوامع اقلیت مسیحی هستیم.

شناسه خبر 70380