شناسه خبر:70496
1402/3/31 09:43:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام با اشاره به ظرفیت‌های نفت و گاز در استان برای اشتغالزایی، گفت: ارائه آموزش‌های فنی به 500 نفر از جوانان ایلامی برای جذب در طرح‌های نفت و گاز در حال اجراست.

مجید ولی‌زاده روز سه شنبه اظهار کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه نفت و گاز برای اشتغال جوانان استان ایلام است.
وی با اشاره به اینکه جذب جوانان در پروژه‌های متعدد نفتی و گازی در استان نیازمند آموزش‌های تخصصی است، افزود: پروژه‌های نفت و گاز استان نیازمند نیروهای فنی و تخصصی بوده که نیاز است جوانان به سمت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای روی آورند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ایلام تأکید کرد: طبق تفاهم‌نامه وزارت نفت، استانداری ایلام و فنی حرفه ای استان، ارائه آموزش‌های فنی به 500 نفر از جوانان ایلامی برای جذب در طرح‌های نفت و گاز در حال اجرایی شدن است.
ولی‌زاده یادآور شد: این افراد پس از کسب مهارت و صدور گواهینامه مهارت به پروژه‌های نفت و گاز متناسب با نیازهای تخصصی معرفی می‌شوند.
وی اضافه کرد: جوشکاری و تراشکاری صنعتی، لوله‌کشی صنعتی، برقکار صنعتی ازجمله رشته‌های فنی و حرفه در استان ایلام هستند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام با اشاره به اینکه 19 رشته به متقاضیان در مراکز این مجموعه آموزش داده می‌شود، گفت: بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت‌آموزان، دانش‌افزایی، افزایش کسب فرصت‌های شغلی از اهداف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان است.

شناسه خبر 70496