شناسه خبر:70846
1402/4/10 11:55:23

مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت استان همدان از پرداخت بیش از 106 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به هشت هزار و 900 مددجو و نیازمند واجد شرایط از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سال 1401 خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، جعفر هاشمی با ارائه گزارشی از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان همدان، گفت: این صندوق در سال 1395 با مجوز بانک مرکزی تأسیس شد و در سال 1401 بالغ‌بر هشت هزار و 900 نیازمند از این صندوق وام گرفتند.

مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت استان همدان اعطای تسهیلات مسکن و اشتغال به دو هزار مددجو به ارزش 38 میلیارد تومان را نیز گوشه‌ای از فعالیت این صندوق دانست و افزود: ما توانسته‌ایم بستر نذر نیکو و حسنه را در جامعه ارائه کنیم و به دنبال اشاعه و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور هستیم.

هاشمی شمار مشترکان صندوق امداد ولایت را 166 هزار نفر اعلام کرد و گفت: تمامی مشتریان از کلیه خدمات بانکی بهره‌مند هستند؛ قرض ماندگار یکی دیگر از اقدامات صندوق است که در سال 1400 و 1401 توانسته‌ایم یک‌هزار و 700 میلیارد تومان قرض ماندگار داشته باشیم.

وی در تشریح طرح قرض ماندگار ابراز کرد: شهروندان و خیرخواهان می‌توانند هرگونه کمک بلاعوض خود را به ما اختصاص دهند تا علاوه‌بر برخورداری از اجر دنیوی و اخروی، مبلغ واریزی به‌صورت مادام‌العمر در چرخه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان مورد استفاده قرار گیرد که ما آن را به افراد و نیازمندان واقعی جامعه می‌رسانیم.

هاشمی با دعوت از خیرین و مردم نیکوکار برای سپرده‌گذاری در این صندوق، خاطرنشان کرد: خیرین حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق امداد ولایت با طرح‌های این صندوق آشنا شوند و همچنین از طریق مراجعه به شعبات و یا دفاتر کمیته امداد در استان همدان نسبت به مشارکت در طرح‌های این صندوق و به‌ویژه طرح قرض ماندگار (کمک به قرض‌الحسنه) مشارکت کنند.

مدیر صندوق امداد ولایت به خدمات جدید این صندوق در سال جاری اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات و تضامین به‌صورت غیر حضوری موضوعاتی است که در سال جاری به دنبال ایجاد آن‌ها هستیم.

 

شناسه خبر 70846