شناسه خبر:71463
1402/4/25 09:38:00

سپهرغرب، گروه خبر: نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهرستان محلات با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

حمید صادقی مدیر فرهنگ و ارشاد شهرستان محلات، در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهرستان محلات که با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان در سالن سینمای مجتمع گردشگری و اقامتی نور این شهرستان برگزار شد، با اشاره به دشواری برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی گفت: میزبانی این جشنواره با حضور گروه‌های برجسته‌ای از مریوان، آبادان و لاهیجان، افتخاری برای شهرستان محلات محسوب می‌شود. تمام تلاش اداره ارشاد و دبیرخانه جشنواره این بود که در اولین دوره جشنواره، خاطره خوبی برای شهروندان، هنرمندان محلاتی باقی بماند.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در مراسم افتتاحیه جشنواره، ادامه داد: استقبال بی‌نظیر خانواده‌ها و کودکان از این مراسم نشان داد که فضای کار مناسبی برای کودکان در شهر وجود دارد.
صادقی با اشاره به کیفیت اجراها و استقبال مردم از آن، افزود: بودجه جشنواره در آغاز بسیار کم بود و در مدت یک ماه تلاش شد تا اعتبارات مناسبی جذب شود و در این راه، فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر و موسسه غدیر با جشنواره همراه بودند و برخی ادارات و بخش خصوصی نیز در بحث پشتیبانی همکاری داشتند.
وی گفت: برگزاری چنین رویداد فرهنگی، سال‌ها دغدغه هنرمندان شهرستان محلات بوده است. این جشنواره متعلق به کسانی است که روزهاست برای برگزاری آن تلاش می‌کنند. مردم شهر نیازمند نشاط هستند و امیدوارم این اتفاق خوشایند استمرار داشته باشد.
میثم کرمی، دبیر جشنواره نیز در این مراسم گفت: فراخوان اولین جشنواره تئاتر خیابانی محلات با شعار "محلات مهد لطافت و رنگ" منتشر شد و 55 اثر از استان مرکزی به دبیرخانه ارسال شد. این آثار توسط هیئت انتخاب بازبینی شده و 9 اثر برای داوری و 2 اثر برای بخش جنبی انتخاب شدند.
وی ادامه داد: از سه گروه مهمان و ویژه از گروه‌های برجسته کشور که در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی که در ایران و خارج از کشور حائز رتبه بودند، نیز برای اجرا در جشنواره دعوت شد.
وی افزود: در دو روز برگزاری تئاترها بیش از 45 اجرا در سه نقطه به نمایش درآمد که با استقبال چشم‌گیر مردم همراه بود. امیدواریم با حمایت مردم، سال آینده این جشنواره به صورت ملی برگزار شود.
سید سوران حسینی از داوران جشنواره نیز در این مراسم گفت: اداره فرهنگ و ارشاد می‌تواند در بخش‌های فرهنگ، سیاست و سایر حوزه‌ها تاثیرگذار باشد. از مسئولان اداره ارشاد خواهش می‌کنم تلاش کنند تا این جشنواره در سال آینده به شکل ملی برگزار شود.
وی ضمن درخواست فعال ماندن دبیرخانه در طول سال، افزود: فعال بودن دبیرخانه می‌تواند به آسیب‌شناسی جشنواره کمک کرده و با شناسایی نقاط ضعف و قوت به بهتر شدن جشنواره کمک کند.

شناسه خبر 71463