شناسه خبر:71504
1402/4/26 08:36:28

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پارک علم و فناوری همدان گفت: فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان به مساحت چهار هزار و 200 متر مربع 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش روز یکشنبه سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، مجید کزازی در جریان بازدید فرماندار همدان از فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان اظهار کرد: تکمیل این پروژه و بهره‌برداری از آن، درمجموع اعتباری بیش از 390 هزار میلیون ریال نیاز دارد که از این میزان اعتباری حدود 223 هزار میلیون ریال برای فضای فیزیکی و 167 هزار میلیون ریال برای تجهیزات ساختمان است.
وی افزود: درحال حاضر یک‌هزار متر مربع از فاز دوم ساختمان آماده افتتاح و بهره‌برداری است و با توجه به اینکه در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان 30 میلیارد تومان برای تکمیل فاز دوم این ساختمان مصوب شد، درصورت تخصیص به‌موقع اعتبارات، سه هزار و 200 متر مربع باقی‌مانده تا دهه فجر سال جاری تکمیل و افتتاح می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری همدان گفت: از نیازها و دغدغه‌های اصلی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان، فضای استقرار و به‌ویژه فضاهای کارگاهی است که خوشبختانه در فاز دوم ساختمان پارک علاوه‌بر فضاهای استقرار 11 کارگاه تخصصی، رستوران، نماز‌خانه، سالن آمفی‌تئاتر، سالن جلسه و یک فضای اشتراکی co-working با ظرفیت مناسب طراحی شده است که درصورت تأمین اعتبارات مورد نیاز در دهه فجر تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.
کزازی اظهار کرد: فاز نخست ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان به مساحت پنج هزار و 800 متر مربع در سال 1398 افتتاح شد و هم‌اینک محل فعالیت واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان است.
در پایان این بازدید فرماندار همدان نیز به همراه معاونین خود با خدمات و فعالیت‌های پارک علم و فناوری همدان آشنا شدند و از محصولات فناورانه پارک علم و فناوری همدان بازدید کردند.
از تعداد 72 شرکت دانش‌بنیان فعال در استان همدان 40 شرکت در پارک علم و فناوری همدان مستقر هستند و نیز از تعداد 340 واحد فناور پذیرش‌شده در مراکز نوآوری و رشد تابعه پارک علم و فناوری استان همدان 180 واحد فناور در مرکز رشد همدان استقرار دارند.

شناسه خبر 71504