شناسه خبر:71632
1402/4/29 08:39:40
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد مطرح کرد:

طرح شناسایی شهدای محلات در اسدآباد

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد گفت: با توجه به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان، طرح شناسایی شهدای محلات در دهه نخست محرم در شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد.

ولی‌الله مصباحی از برنامه‌های دهه نخست محرم شهرستان اسدآباد نام برد و افزود: سیاه‌پوش کردن شهر و محلات توسط هیئت‌های مذهبی، برپایی خیمه‌ها، تکیه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و اعزام مبلغ و مبلغه به مساجد و حسینیه‌ها، از اهم این برنامه‌ها خواهد بود.
وی از برپایی مراسم شیرخوارگاه در سطح روستا و شهر نام برد و تصریح کرد: با توجه به اینکه کنگره هشت هزار شهید استان برگزار خواهد شد، طرح شناسایی شهدای محلات و نصب تصاویر در امامزادگان و محل برگزاری مراسم‌های هیئت‌ها انجام خواهد شد؛ همچنین قرائت وصیت‌نامه این شهدا از دیگر برنامه‌های دهه نخست محرم در شهرستان اسدآباد است.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: برگزاری مراسم هر شب به نیابت از یک یا چند شهید محله و دعوت از خانواده محترم آن شهید والامقام به مراسم، اطعام و احسان به نیازمندان، توزیع نذورات بین هیئت‌های مذهبی از طرق ثبت‌نام در سامانه بیرق و تهیه و پخت نذر طی این دهه در شهرستان است.
مصباحی از بازدید از مراسم‌های عزاداری، دسته‌روی عزاداری هیئت‌های مذهبی در تاسوعا و عاشورا، برپایی نماز ظهر عاشورا که مقارن با نماز جمعه خواهد بود، نام برد و مطرح کرد: تعزیه در روز عاشورا و سوم عاشورا، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با ذاکرین نوجوان و هیئت‌های نوپای خواهران، برگزاری دعای ندبه در جمعه اول محرم و صبح روز عاشورا، برگزاری زیارت عاشورا در گلزار شهدا در روز عاشورا توسط هیئت پیروان شهدا، از اهم برنامه‌های ایام سوگواری دهه نخست محرم در این شهرستان خواهد بود.
وی در پایان گفت: همایش بزرگ هیئت‌ها، مداحان و مبلغین با حضور حداکثری با موضوع آسیب‌های عزاداری و عفاف و حجاب در این شهرستان برگزار شد.

شناسه خبر 71632