شناسه خبر:71910
1402/5/4 12:27:41

سپهرغرب-گروه خبری:مسئول امور بانوان شهرداری همدان از شناسایی دو نقطه شهر همدان برای احداث پارک مادر و کودک خبر داد.

نرگس نوراله‌زاده درخصوص راه‌اندازی پارک مادر و کودک در همدان اظهار کرد: درخصوص فضاهایی مانند پارک کودک و مادر و خانواده و مکان‌هایی که امکان حضور بانوان در کنار فرزندانشان در یک محیط امن هست یا از این‌دست از فضاها، در همدان واقعاً با کمبود مواجه هستیم.

وی یادآور شد: کمبود فضایی که امکان حضور امن و راحت و همراه با خانواده به‌خصوص بانوان همراه با فرزندانشان وجود داشته باشد، در محیط شهری بسیار به چشم می‌خورد.

عضو مجمع بانوان فعال فرهنگی استان همدان با بیان اینکه در گذشته با توجه به نظام ساختاری که در سبک زندگی مردم حاکم بود اکثر منازل حیاط داشت و خود این محیط محیط بسیار راحت و مناسبی برای خانواده‌ها، بازی کودکان و حضور دسته‌جمعی بانوان ایجاد می‌کرد، تصریح کرد: امروزه با تغییر ساختار زندگی و تبدیل شدن خانه‌های حیاط‌دار به مجتمع‌ها و آپارتمان‌ها، فضاهای شادی و نشاط و امکان بازی و هیجان برای کودکان وجود ندارد، از طرفی فضاهای باز و خانه‌های حیاط‌دار برای بانوان هم وجود ندارد.

نوراله‌زاده تصریح کرد: در شهر همدان فضاهایی که در قالب پارک مخصوص بانوان باشد، فقط پارک بانوان است که حجم و وسعت آن اصلاً تناسبی با نیازهای امروز ندارد و فضای آن بسیار محدود و کوچک است؛ ضمن اینکه با وسعت شهر نیازمند این هستیم که در مناطق مختلف شهر حداقل این فضاها به‌صورت پراکنده وجود داشته باشد تا امکان خدمات‌دهی به بخش‌های مختلف شهری و شهروندان مناطق، فراهم شود.

مسئول امور بانوان شهرداری همدان گفت: درحال حاضر برنامه‌ریزی‌هایی در رابطه با احداث پارک کودک و مادر درحال انجام است که برای این منظور در دو منطقه پُرتراکم شهر به‌عنوان منطقه سه و چهار درحال شناسایی و مکان‌یابی است که اگر به یاری خداوند مکان‌یابی قطعی و مصوب شود، مسئولین شهری در حوزه اجرا وارد می‌شوند و کارهای اجرایی را پیش می‌برند.

 

 

شناسه خبر 71910