شناسه خبر:72070
1402/5/10 11:50:18

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان گفت: 340 دانش‌آموز دختر و پسر پایه هشتم استان در یازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده درحال رقابت هستند.

«علی سنجربگی» روز دوشنبه ابراز کرد: این دوره از رقابت‌ها از روز گذشته هم‌زمان با سراسر کشور در اردوگاه ابوذر شهر همدان آغاز شد که روز گذشته دانش‌آموزان دختر در رشته‌های پیش‌بینی‌شده به رقابت پرداختند.

وی اضافه کرد: پس از یک روز رقابت بین دانش‌آموزان دختر پایه هشتم، تیم اعزامی از اسدآباد حائز رتبه برتر شد و به‌عنوان نماینده گروه دختران در المپیاد سراسری حضور یافته و با دیگر رقبای خود در سطح ملی به رقابت می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان بیان کرد: آزمون عملی در زمینه نحوه حمل مصدوم، اطفای حریق، اسکان اضطراری، امدادرسانی در زمان بروز خونریزی و شکستگی (تروما)، برپا کردن چادر، پانسمان و بانداژ، پناه‌گیری و خروج اضطراری حین بروز زلزله و احیای قلبی و ریوی است.

سنجربگی گفت: این آزمون به همت سازمان جوانان هلال‌احمر و در راستای طرح دادرس (دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) برای دانش‌آموزان پایه هشتم به مدت دو روز درحال برگزاری است که امروز دانش‌آموزان پسر درحال رقابت هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان پیش از حضور در این المپیاد در دوره‌های آموزشی هلال‌احمر شرکت می‌کنند، اظهار کرد: هدف از برگزاری این المپیادها ارزیابی آمادگی دانش‌آموزان برای خودامدادی به‌ویژه در مدارس و دگرامدادی، ایجاد تاب‌آوری، ارتقای ایمنی در مدارس و ترویج خودامدادی است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان گفت: هرچند در این المپیاد آزمون کتبی نیز برگزار می‌شود، اما بیشتر جنبه عملی و مهارتی دانش‌آموزان مد نظر است تا بدانیم که دانش‌آموز چه میزان برای امدادرسانی در شرایط سخت و اضطراری آماده است.

سنجربگی ادامه داد: مشارکت طرح دادرس تنها برای پایه هشتم و به‌صورت اختیاری است. بنابراین میزان مشارکت دانش‌آموزان در این طرح اندک بوده؛ باید حضور در این طرح با توجه به اهمیت فراگیری مسائل امدادی، برای دانش‌آموزان الزامی شود.

وی اضافه کرد: حتی می‌توان دیگر پایه‌های تحصیلی ازجمله پایه نهم را نیز برای حضور در این طرح ترغیب کرد تا سرفصل‌های مورد نیاز برای خودامدادی را فرا بگیرند.

 

 

شناسه خبر 72070