شناسه خبر:72339
1402/5/19 11:53:13
رفع نشتی خط انتقال پساب همدان به نیروگاه؛

پایداری نیروگاه 1000 مگاواتی شهیدمفتح همدان حفظ شد

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح گفت: در اقدامی جهادی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، رفع نشتی خط انتقال پساب شهر همدان به نیروگاه با موفقیت به انجام رسید و پایداری نیروگاه شهیدمفتح حفظ شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، عبدالمجید دیناروند با بیان اینکه در اقدامی جهادی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع نشتی خط انتقال پساب شهر همدان به نیروگاه با موفقیت به انجام رسید و پایداری نیروگاه شهیدمفتح حفظ شد، اظهار کرد: در پی شکستگی خط لوله انتقال پساب شهر همدان، بلافاصله اطلاع‌رسانی از طریق سیستم آنلاین مدیریت بحران وزارت نیرو توسط شرکت آبفا استان انجام شد و هم‌زمان با این اقدام هماهنگی لازم با مدیریت بحران استانداری همدان صورت گرفت.

دیناروند افزود: عملیات رفع نشتی و ترمیم شکستگی خط لوله انتقال پساب با حضور سه تیم عملیاتی متشکل از 15 نفر از کارکنان شرکت آبفا استان همدان و با به‌کارگیری تمامی امکانات و تجهیزات تعمیراتی از ساعت 21:30 روز دوشنبه 16 مردادماه آغاز شد و پس از انجام خاک‌برداری و تخلیه آب حاصل از این شکستگی، عملیات ترمیم خط لوله انتقال پساب همدان به نیروگاه شهیدمفتح در ساعت 4:30 صبح روز سه‌شنبه 17 مردادماه با موفقیت به پایان رسید.

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح در پایان تصریح کرد: با انجام این عملیات که با حضور میدانی معاونت مهندسی شرکت مادرتخصصی آب و فاضلاب کشور، مدیرعامل شرکت آبفا استان و مدیرکل بحران استانداری همدان صورت گرفت، از خروج واحد‌های نیروگاه شهیدمفتح جلوگیری و پایداری نیروگاه همدان حفظ شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز از ترمیم دو فقره شکستگی در خط انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب به نیروگاه شهیدمفتح در کمترین زمان ممکن خبر داد.

فرهاد بختیاری‌فر با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع دو فقره شکستگی در خط 900 میلی‌متری انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به نیروگاه یک‌هزار مگاواتی شهیدمفتح، کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان در کمتر از چهار ساعت در شامگاه روز 17 مردادماه با اقدامی جهادی ضمن ترمیم این شکستگی‌ها، ارسال جریان پساب بدون وقفه به نیروگاه شهیدمفتح را انجام دادند.

وی افزود: در پی دستور مقام عالی وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به‌دلیل اهمیت فوق‌العاده نیروگاه شهیدمفتح در تأمین برق سراسری، ترمیم خط آسیب‌دیده در کمترین زمان ممکن توسط کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: همچنین به‌دلیل اهمیت موضوع آقازاده، معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشور نیز در همدان حاضر شد و نظارت بر این عملیات را از نزدیک برعهده داشت.

این مقام مسئول افزود: پس از اتمام این عملیات در معیت معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشور در استانداری همدان حاضر شدیم و با استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی ایشان دیدار به عمل آمد.

مدیرعامل آبفای استان همدان اذعان کرد: در این جلسه ضمن تشریح موضوع از سوی استاندار همدان، از همت و تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان در جهت رفع سریع این شکستگی‌ها تقدیر شد و ایشان این موضوع را مصداقی از کار جهادی عنوان کرد.

 

 

شناسه خبر 72339