شناسه خبر:72378
1402/5/21 11:51:33

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: متولیان برگزاری انتخابات در استان، نسبت به تهیه یک اطلس جامع و چندوجهی با درنظر گرفتن فصول اجتماعی، امنیتی و غیره اقدام کنند تا نقشه راهی اصولی و مبرز از وظایف دستگاه‌ها جهت انجام اقدامات داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی روز گذشته در نخستین جلسه کمیته رصد و پیگیری انتخابات استان مرکزی بیان کرد: مردم‌سالاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یک اصل بلافصل است و اکنون که در سال منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، مطلوب است با ایجاد یک خرد جمعی از طریق گفت‌وگو میان احزاب و گروه‌های مختلف، ضمن ایجاد وفاق ملی، آسیب‌های موجود در جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات را شناسایی و راهکارهای موجود در جهت حل آن را بررسی کنیم.

وی افزود: رضایت‌مندی مردم، امری مهم و پیش‌نیاز هر اقدامی است و در باب ضرورت این امر، حضرت امیرالمؤمنین (ع) در نامه‌ای خطاب به مالک اشتر فرمودند: «دوست داشتنی‌ترین چیزها در نزد تو، در حق میانه‌ترین و در عدل فراگیرترین و در جلب خشنودی مردم، گسترده‌ترین باشد» و مسئولین ما همواره باید عمل به این فرمایش علی (ع) را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: شناسایی مواردی که به نارضایتی مردم دامن می‌زند، جزء اهم اقدامات است که تمامی تصمیم‌گیران اعم از ناظران و مجریان باید در واکاوی این علل و نیز احصای راهکارهای حل آن‌ها، کوشا باشند.

موسوی بیان کرد: متولیان برگزاری انتخابات در استان، نسبت به تهیه یک اطلس جامع و چندوجهی با درنظر گرفتن فصول اجتماعی، امنیتی و غیره اقدام کنند تا نقشه راهی اصولی و مبرز از وظایف دستگاه‌ها جهت انجام اقدامات داشته باشیم.

وی ادامه داد: حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تضییع آن، خط قرمز دستگاه قضا است و نسبت به هر شخصی که در تبلیغات انتخاباتی خود از اموال و سرمایه‌های عمومی بهره بگیرد، شدیدترین برخورد صورت می‌گیرد و لازم است مدیران دستگاه‌های استان نیز نسبت به این موضوع حداکثر حساسیت را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: فرآیند انتخابات به‌طور کامل توسط ناظران رصد می‌شود و درصورت مشاهده تخلف، وفق قانون با خاطیان برخورد می‌شود.

وی افزود: تمامی افرادی که در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند، فارغ از تأیید یا عدم تأیید صلاحیت، محترم و جزء سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و لازم است ضمن برگزاری جلسه، آگاهی‌بخشی به آن‌ها درخصوص قوانین مرتبط صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: بهره‌گیری از تجربیات موفق، برای حُسن اجرای هر اقدامی، لازم است و توجه کافی و وافی پیرامون اقدامات مثبت دوره‌های قبل در پیشبرد هرچه بهتر انتخابات پیش رو کارآمد خواهد بود و می‌طلبد متولیان برگزاری انتخابات در استان این امر را منظور نظر خود قرار دهند.

 

شناسه خبر 72378