شناسه خبر:72388
1402/5/21 12:04:04

بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت متبوع از گنجینه موزه آموزش و پرورش همدان

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت متبوع به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از گنجینه موزه آموزش و پرورش همدان بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید که جمعی از مسئولین نیز حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی از بخش‌های مختلف موزه از جمله همدان شناسی، تاریخ آموزش و پرورش، دفاع مقدس و شهدای آموزش و پرورش استان همدان، مکتب خانه، اتاق هنرمندان ایرانی، اتاق مفاخر و مشاهیر و کتابخانه فرهنگیان دیدن کرد.

معاون وزیر در این بازدید با اشاره به اهمیت میراث فرهنگی، خواستار توجه همه جانبه دستگاه‌های اجرایی به مقوله این میراث ارزشمند فرهنگی شد و ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته بابت گردآوری اسناد فرهنگی مهم در این موزه، گفت: مجموعه فرهنگیان ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

گفتنی است: تنی چند از فرهنگ‌دوستان و علاقمندان به حفظ میراث فرهنگی به ویژه تاریخ غنی تعلیم و تربیت استان موزه‌ای به نام "موزه آموزش و پرورش" در طبقه زیرین قدیمی‌ترین دبیرستان همدان راه اندازی کرده اند.

مقدمات تشکیل موزه مدرسه در سال 1390 با همکاری مرکز اسناد ملی غرب کشور، اداره کل میراث فرهنگی و حمایت‌های مسئولان و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان همدان به منظور معرفی و شناساندن قدمت فرهنگ و آموزش‌وپرورش نوین در همدان و همچنین معرفی مشاهیر، مفاخر، خادمان و پیشگامان فرهنگ همدان و تقدیر از یک سده فعالیت این عزیزان در عرصه تعلیم و تربیت فراهم شد و در بهمن‌ماه سال 1395 همزمان با نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان ابن سینا این موزه افتتاح شد.

 

 

شناسه خبر 72388