شناسه خبر:73026
1402/6/6 11:27:33

استاندار ایلام گفت: باید از انتشار اخبار خلاف واقع در مورد مرز مهران پرهیز شود.

حسن بهرام‌نیا با بیان اینکه 700 هزار نفر از ابتدای صفر از مرز مهران تردد کردند، اظهار کرد: زیرساخت‌های اربعین روز به روز در حال ارتقاء است و باید از انتشار اخبار خلاف واقع در مورد مرز مهران پرهیز شود.

وی با بیان اینکه در قبال زوار نه تنها در داخل کشور بلکه در خاک عراق هم مسئولیم، گفت: 150 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل در مرز زرباطیه اضافه شده و تاکنون 72 هزار خودرو پارک شده و تمهیدات لازم برای بازگشت زوار اندیشیده شود.

استاندار ایلام با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران و رسانه‌ها و صدا و سیما، تصریح کرد: به واسطه دلدادگی همه مردم استان ایلام امروز شاهد نمایش حماسه بزرگ اربعین در استان هستیم که به یک زیبایی برجسته در شهر مهران تبدیل شده است، در همین راستا از همه مردم عزیز استان و همه شهرستان‌های استان که خالصانه به زوار حضرت سیدالشهداء(ع) خدمات رسانی می‌کنند؛ تشکر می‌کنم

بهرام‌نیا گفت: مردم استان نشان دادند که ایلام پایتخت خادمان سیدالشهداء است، کل مردم استان در این حماسه بزرگ سهیم هستند؛ همه مردم و همه موکب‌داران و خاصه مردم مهران که همه انبوه جمعیت در این شهر است، پای کار اربعین هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز توسعه زیرساخت‌ها باعث شده تا زائران با خیال آسوده از استان ایلام تا مرز مهران مسیر را طی کنند، تصریح کرد: خدمات دهی به زائران امسال باید بیشتر از سال گذشته باشد و مسئولیت صفر تا صد زائر نه تنها در داخل کشور بلکه در قبال تشرف زائران از خاک عراق نیز مسئول هستیم.

استاندار ایلام ادامه داد: جمعه 3 شهریور مشکلی در حوزه جابجایی زوار در پایانه مرزی زرباطیه پیش آمد که با حضور فرمانده مرزبانی و فرماندهان مرزبانی عراقی و حشدالشعبی در آن پایانه زرباطیه مشکل برطرف و با تلاش همه جانبه، زوار به شهرهای نجف و کربلا منتقل شدند.

بهرام‌نیا تصریح کرد: روز شنبه 4 شهریور نیز مجدداً به صورت میدانی در این پایانه حضور پیدا کردیم و از نزدیک کار جابجایی زوار بصورت رایگان با استفاده و اضافه شدن 150 دستگاه اتوبوس جدید که با رایزنی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با مقامات عراقی صورت گرفت، این مورد هم مورد بررسی قرار گرفت و این تعداد دستگاه اتوبوس کار جابجایی زوار از پایانه زرباطیه تا شهر کوت را بطور رایگان انجام و بعد از منتقل شدن به شهر کوت از طریق اتوبوس به شهرهای نجف و کربلا منتقل می‌شوند.

وی گفت: اخبار غیرواقعی در رابطه با استان ایلام و مرز مهران از جمله مسدود شدن راه‌های استان و یا ازدحام جمعیت در نقطه صفر مرزی و معطلی زوار منتشر می‌شود که موج منفی ایجاد می‌کند، لذا همه باید تابع سیاست‌های اربعین کشور باشیم و اطلاع‌رسانی به گونه‌ای باشد که مبنایی داشته باشد و خلاف واقع صحبت نشود.

استاندار ایلام با بیان اینکه ظرفیت پارک خودرو در مهران بیش از 180 هزار خودرو است و تاکنون 72 هزار خودرو پارک شده است، تصریح کرد: همدلی و هم‌آوایی و وحدت خوبی بین اعضای ستاد اربعین و بسیج و سپاه و نیروی انتظامی وجود دارد و همه برای خدمت‌رسانی به زائران همدل هستند.

وی گفت: اکیپ‌های خدمات رسان در پارکینگ بزرگ اربعین و پایانه برکت باید 24 ساعته و آنلاین در دسترس باشند.

استاندار ایلام تصریح کرد:قیمت مصوب بابت پارک هر خودرو در هر شبانه روز در این پارکینگ 25 هزار تومان است و دستگاه‌های نظارتی با نظارت دقیق در این راستا ایفای نقش کنند.

بهرام‌نیا ادامه داد: با توجه به اینکه به تدریج با برگشت زوار نیز رو به رو هستیم لذا تمهیدات لازم از هم اکنون برای جابجایی زوار به شهرهای خود نیز باید اندیشیده شود.

وی گفت: اقدام خوبی در حوزه درمان در مرز ایجاد شده و ظرف 9 ماه مرکز فوریت‌های پزشکی در پایانه مرزی با ظرفیت 150 تخت ایجاد شد. همچنین ساختمان هلال احمر نیز بر این ظرفیت افزوده شد.

 

شناسه خبر 73026