شناسه خبر:73105
1402/6/8 11:11:07

مسئول نمایندگی استاندارد شهرستان قروه گفت: یک هزار و 116 تن روغن سوخت تقطیری موجود در 35 تانکر در این شهرستان نمونه‌برداری و پس از تأیید توسط آزمایشگاه صادرات آن انجام شد.

شهرام محمدی اظهار کرد: به منظور تایید و تعیین ماهیت محموله موجود در این تعداد تانکر نمونه‌برداری از آن‌ها انجام شده است.

وی یکی از رسالت‌های استاندارد را نمونه‌برداری و نظارت بر صادرات روغن سوخت تقطیری در این شهرستان به مقصد افغانستان اعلام و اضافه کرد: پس از نمونه‌برداری انجام شده مخازن 35 تانکر حاوی روغن سوخت تقطیری توسط آزمایشگاه تأیید و سپس مخزن آن‌ها پلمب و صادرات آن‌ها انجام شد.

مسئول نمایندگی استاندارد قروه با اشاره به اینکه بازرسی از واحدهای تولیدی سوخت تقطیری در این شهرستان با حضور ادارات استاندارد، شرکت نفت و اداره صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود، افزود: نمونه‌برداری و تعیین ماهیت روغن سوخت تقطیری از واحد تولیدی بهران‌سازان غرب و پویا روغن قروه به‌منظور تعیین ماهیت فرآورده صادراتی و جلوگیری از قاچاق سوخت‌های یارانه‌ای در طول سال انجام می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه سوخت تقطیری به‌عنوان یک محصول جانبی در صنعت بازیافت روغن‌های کارکرده دارای ارزش بالایی است، بیان کرد: این ماده نوعی ماده سبک پایه نفتی است که به‌عنوان سوخت صنعتی قابل استفاده بوده و با توجه به کیفیت مناسب آن قابلیت صادرات را نیز داراست.

 

 

شناسه خبر 73105