شناسه خبر:73106
1402/6/8 11:12:14

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سقز گفت: شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته این شهرستان در بخش روستاهای بالای 20 خانوار 45 درصد و در بخش زیر 20 خانوار 38 درصد است.

محمود روحانی‌زاده روز سه‌شنبه اظهار کرد: با وجود اینکه شهرستان سقز از نظر وسعت دومین شهر استان است اما در زمینه شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته کم‌برخوردارترین شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های مسئولان استانی و شهرستانی اعتبارات جهشی به این شهرستان اختصاص یافت، افزود: سال گذشته در اقدامی جهادی 34 کیلومتر آسفالت راه روستایی در این شهرستان انجام شد که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سقز ادامه داد: در راستای افزایش شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته، امسال مقرر شد بیشترین اعتبار برای حوزه راهداری شهرستان در نظر گرفته شود.

روحانی با اشاره به آسفالت هفت کیلومتر راه روستایی از ابتدای سال جاری در این شهرستان، افزود: از این میزان پنج کیلومتر مربوط به راه ارتباطی نوبهار _ قلندر است که این اقدام روستاهای کردستان و آذربایجان غربی را به هم متصل می‌کند و تحولی در منطقه به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: براساس هدف‌گذاری انجام شده، تا پایان فصل عمرانی در مجموع 30 کیلومتر آسفالت انجام خواهد شد.

شهرستان سقز دارای هزار و 70 کیلومتر راه روستایی است.

 

شناسه خبر 73106