شناسه خبر:73597
1402/6/22 10:31:06

استاندار همدان بر لزوم ورود دستگاه‌های فرهنگی استان همدان در بحث‌های جمعیتی تأکید کرد و گفت: باید مدیران این دستگاه‌ها به وظایف ذاتی خود در این زمینه عمل کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر سه‌شنبه در دوازدهمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان همدان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به جمعیت، اظهار کرد: باید اصل اعتقادی را در این زمینه در دستور کار قرار داد.

وی بر لزوم ورود دستگاه‌های فرهنگی استان همدان در بحث‌های جمعیتی تأکید کرد و گفت: باید مدیران این دستگاه‌ها به وظایف ذاتی خود در این زمینه عمل کنند.

استاندار همدان افزود: از مجموعه آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های فرهنگی در این خصوص غافل شده‌ایم، حال آنکه تأثیرگذاری این دستگاه‌ها بسیار بالا است.

این مقام مسئول با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی و تبلیغ توسط حوزه علمیه، یادآور شد: با نگاهی به وضعیت آمارهای جمعیتی استان همدان، باید بگویم که ما ناامید نیستیم و درحال پیش بردن طرح‌هایی برای ورود به موضوع مهاجرت معکوس هستیم.

قاسمی‌فرزاد با تصریح بر اینکه بازنگری طرح هادی، توسعه و افزایش روستاها و غیره ازجمله این اقدامات است، عنوان کرد: باید برنامه‌های تبلیغی در روستاها به‌صورت جدی دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرها نیز باید به دانشگاه‌ها توجه شود، افزود: تأمین و تحویل زمین نیز طبق قانون جوانی جمعیت در دستور کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه در شهر قهاوند 23 هکتار زمین درحال الحاق است، گفت: با الحاق این 23 هکتار طی ماه ربیع‌الاول به 400 نفر زمین واگذار خواهد شد.

مجید صالحی‌امیر با اشاره به تأمین زمین به‌منظور اجرای قانون جوانی جمعیت در همدان، اظهار کرد: از 33 شهر استان همدان در 28 شهر اراضی تأمین شده و این امر می‌تواند اعطای زمین طبق قانون جوانی جمعیت را نیز تسهیل کند.

وی با اشاره به اینکه چند قطعه زمین در این زمینه طی هفته دولت به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا نیز اعطا شد، افزود: در شهرهای فیروزان و نهاوند 110 قطعه به این منظور اعطا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: در شهر قهاوند نیز به این منظور بالغ‌بر 7.5 هکتار تأمین شده و 23 هکتار دیگر نیز درحال الحاق است.

صالحی‌امیر بیان کرد: در شهرهای تویسرکان و سرکان بالغ‌بر 263 نفر به‌منظور درخواست زمین ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد پالایش نشده است و با الحاق 7.5 هکتاری در شهر سرکان می‌توانیم به تمامی متقاضیان واجد شرایط زمین اعطا کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در شهرستان‌های رزن، درگزین، همدان، ملایر، جورقان، کبودراهنگ و فامنین هم اقداماتی صورت گرفته و تا آخر سال جاری اعطای زمین در این شهرها نیز به انجام می‌رسد، عنوان کرد: در شهرهای بالای 500 هزار نفر باید تمهیداتی اندیشیده و زمین در شهرهای هم‌جوار اعطا شود؛ به این منظور شهرهای جورقان و نهاوند نیز وارد کار شده‌اند.

صالحی‌امیر در ادامه صحبت‌های خود با تصریح بر اینکه در شهرستان ملایر نیز زمین تأمین و جانمایی شده و هم‌اکنون در مرحله انجام طرح جامع است تا به‌صورت یک شهرک ساخته شود، گفت: 896 نفر در شهر همدان متقاضی دریافت زمین هستند که این تعداد هم‌اکنون در مرحله پالایش‌ هستند تا بتوانیم براساس بُعد خانوار افراد واجد شرایط را وارد کار کرده و اعطای زمین صورت پذیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در پایان افزود: تعداد 12 نفر در استان همدان دارای 6 فرزند به بالا و متقاضی دریافت زمین هستند.

 

شناسه خبر 73597