شناسه خبر:73601
1402/6/22 12:03:19
برای نخستین‌بار توسط شهرداری منطقه 4 همدان انجام شد؛

احداث سرزمین شن و ماسه برای کودکان همدانی

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان از راه‌اندازی خانه بازی با عنوان «سرزمین شن و ماسه» برای نخستین‌بار در شهر همدان خبر داد و گفت: این مکان بازی در پارک فدک در بلوار آیت‌الله نجفی درحال احداث است و در محیطی سرپوشیده در تمام فصول سال، خدمات رایگانی برای شهروندان ارائه خواهد کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار همدان، علی طهماسبیان از راه‌اندازی خانه بازی کودکان تحت عنوان «سرزمین شن و ماسه» در همدان خبر داد و اظهار کرد: این خانه بازی برای نخستین‌بار در همدان و توسط شهرداری منطقه چهار احداث می‌شود که مکانی برای کسب تجربه، آموزش، تفریح و سرگرمی کودکان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یک فضای طبیعی به متراژ 200 متر زیربنا برای بازی کودکان درنظر گرفته شده است، گفت: موقعیت این پروژه در بلوار آیت‌الله نجفی و پارک فدک است تا دسترسی محله‌ای و فرامحله‌ای برای همشهریان عزیز فراهم باشد.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان با بیان اینکه این خانه بازی به‌صورت سرپوشیده و دومنظوره خواهد بود، افزود: این سرزمین بازی مجهزترین فضای سرپوشیده بازی در شهر همدان خواهد بود که در فصل گرم و سرد سال به‌صورت رایگان در اختیار کودکان قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه خانه بازی در محیط امن و بهداشتی برای کودکان درنظر گرفته شده است، بیان کرد: این خانه دارای کافی‌شاپ و پارکینگ نیز خواهد بود تا خانواده‌ها بتوانند با خیال آسوده ساعاتی را برای تفریح و سرگرمی فرزندانشان بگذرانند.

طهماسبیان با اشاره اینکه تنوع بازی‌های مختلف فرصتی برای خلق لحظاتی خوش در این خانه بازی فراهم خواهد کرد، گفت: ازلحاظ روان‌شناسی فضای بازی طوری طراحی می‌شود که کودکان در این محیط ضمن لمس ماسه و بازی با آن، ساخت کوه و اشکال مختلف و بازی‌های گروهی را نیز تجربه می‌کنند.

وی تأکید کرد: از مزیت‌های پارک شنی برای کودکان می‌توان به کنترل اعصاب، پرورش مهارت‌های اجتماعی، ایجاد هماهنگی بین دست و چشم، افزایش خلاقیت کودکان و رشد حس لامسه اشاره کرد.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان خاطرنشان کرد: همه والدین به دنبال خلق آینده‌ای روشن برای فرزندان خود هستند که این مسیر با توانمندسازی و توسعه فردی فرزندان میسر می‌شود و باید در این راستا قدم‌های محکمی برداریم.

گفتنی است؛ مراحل ساخت و تجهیز این فضای تفریحی درحال انجام است و در مهرماه سال جاری تقدیم شهروندان خواهد شد.

 

 

شناسه خبر 73601