شناسه خبر:73668
1402/6/27 12:16:45

مدیر مرکز جامع سرطان همدان با بیان اینکه درحال حاضر روزانه چهار بیمار مبتلا به سرطان برای انجام پرتودرمانی در مرکز جامع سرطان همدان پذیرش می‌شوند، گفت: در روزهای آینده پذیرش بیماران تا 20 نفر در روز افزایش می‌یابد.

مجید حیدری با بیان اینکه از هفته گذشته بخش رادیوتراپی مرکز جامع سرطان همدان افتتاح و پذیرش بیماران آغاز شده است، اظهار کرد: راه‌اندازی این بخش سبب خوشحالی و کاهش چشمگیر هزینه‌های پرتودرمانی بیماران مبتلا به سرطان شده است.

وی با تأکید بر اینکه درحال حاضر روزانه سه تا چهار بیمار برای رادیوتراپی پذیرش می‌شوند، تصریح کرد: به‌تدریج تعداد پذیرش بیماران بیشتر می‌شود و روزانه پرتودرمانی برای 20 بیمار را پوشش خواهیم داد.

مدیر مرکز جامع سرطان همدان از فعالیت 6 پزشک رادیوتراپی و آنکولوژیست و کارشناسان رادیوتراپی در این مرکز خبر داد و گفت: همه‌روزه از ساعت هشت صبح تا دو بعدازظهر ویزیت و اقدامات درمانی بیماران انجام می‌شود.

حیدری با تأکید بر اینکه در روزهای آینده با افزایش پذیرش بیماران شیفت کاری عصر هم اضافه می‌شود، تصریح کرد: بیماران هنگام مراجعه به این مرکز ابتدا توسط پزشک ویزیت و معاینه می‌شوند، برای آن‌ها سیتی‌اسکن انجام می‌گیرد و براساس نوع و شدت ضایعه، برایشان طراحی درمان انجام می‌شود‌.

وی با تأکید بر اینکه تعداد جلساتی که بیماران باید رادیوتراپی انجام دهند با یکدیگر متفاوت است، عنوان کرد: تعرفه بسیار پایین پرتودرمانی این مرکز نسبت به مراکز خصوصی، سبب رضایتمندی بیماران شده است.

مدیر مرکز جامع سرطان همدان با بیان اینکه بیماران از شهرستان‌های همدان و استان‌های هم‌جوار برای درمان به این مرکز می‌آیند، گفت: با افزایش ظرفیت پذیرش در بخش رادیوتراپی، پوشش بهتری نسبت به بیماران استان‌های هم‌جوار خواهیم داشت.

حیدری از انجام شیمی‌درمانی دولتی در مرکز جامع سرطان همدان خبر داد و بیان کرد: هشت تخت شیمی‌درمانی در این مرکز فعال است که روزانه حداقل 20 بیمار را پوشش می‌دهد‌.

 

شناسه خبر 73668