شناسه خبر:74676
1402/7/23 13:20:38

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: در راستای اجرایی نمودن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تاکنون 6 میلیون و 380 هزار از انواع گونه‌های جنگلی و فضای سبز در ایلام تولید شده است.

ابراهیم پیرزادیان صبح شنبه گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان ایلام آغاز شده است.

 

وی افزود: این طرح یکی از برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی در دولت سیزدهم است که قرار است در طول چهار سال و هر سال 250 میلیون اصله نهال کاشته شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ادامه داد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر هر ایرانی سه اصله نهال در سال و تأکیدات رئیس جمهور در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، این طرح در استان در زمینه تولید نهال و جانمایی پروژه‌ها در سرلوحه فعالیت‌های این اداره کل قرار گرفت.

 

پیرزادیان خاطرنشان کرد: ایران ششمین کشور در تولید کربن بوده و رتبه نخست فرسایش خاک را در جهان دارد از این رو متعهد شده در طرح جهانی کاشت درخت مشارکت داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: در راستای اجرایی نمودن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت 12 نهالستان فعال در استان وجود دارد که ظرفیت تولید سالانه 18 میلیون اصله نهال که تاکنون 6 ملیون و 38٠ هزار از انواع گونه‌های جنگلی و فضای سبز تولید شده است، را دارند.

 

این مقام مسئول گفت: در فاز نخست این عملیات هفت هزار و 1٠٠ هکتار از عرصه‌های ملی جهت کاشت نهال و بذرکاری جانمایی و نسبت به تهیه طرح و شناسنامه و طرح تیپ مناطق اقدام شده است.

 

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در شهرستان مهران با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان، معاون فرماندار مهران و جمعی از مسئولان محلی در محدوده بان رحمان شهرستان مهران آغاز شد.

 

 

شناسه خبر 74676