شناسه خبر:74721
1402/7/24 14:04:20
شهردار منطقه هشت کرمانشاه:

ساماندهی "آقاجان" عزم ملی می‌خواهد

سپهرغرب-گروه خبرشهردار منطقه هشت کرمانشاه با اشاره به انجام برخی اقدامات برای ساماندهی وضعیت محله آقاجان، گفت: این اقدامات خوب است اما کافی نیست و تنها توانسته از عمق فاجعه در این محله قدری کم کند.

مهدی معنوی با اشاره به مشکلات فراوان محله آقاجان، گفت: این محله حدود 25 هزار نفر جمعیت دارد که با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند.

وی نخستین و مهمترین معضل محله آقاجان را معتادان متجاهر آن عنوان و تصریح کرد: اواخر اردیبهشت ماه امسال بود که 100 پاتوق معتادان در این محله با مصوبه شورای تامین تخریب شد، اما متاسفانه اقدام جدی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر صورت نگرفت و همچنان این محله با معضل معتادان متجاهر دست به گریبان است.

معنوی گفت: مصوبه دیگر شورای تامین پلمب تمام ضایعاتی‌های این محله بود که این کار هم بصورت کامل صورت نگرفت و همین امر موجب شده هنوز هم شاهد تردد شبانه زباله گردها به این محله باشیم و زباله‌هایی که از سراسر شهر جمع کرده اند را به اینجا می‌آورند.

وی افزود: در حال حاضر نیروهای شهرداری منطقه هشت در شبانه روز طی دو شیفت کار جمع آوری زباله در این محله را انجام می‌دهند، اما به دلیل حجم بالای زباله باز هم معضلاتی در این زمینه داریم.

معنوی گفت: تنها راهکار موثر برای رفع این معضل، پلمب کامل تمام ضایعاتی این محله است که مصوبه شورای تامین را هم دارد.

شهردار منطقه هشت کرمانشاه به بافت فرسوده محله آقاجان هم اشاره و تصریح کرد: در این زمینه باید بسته‌های تشویقی به مردم داده شود تا انگیزه ای برای احیای بافت‌های فرسوده این محله شود.

معنوی با بیان اینکه بحث تخریب پاتوق‌های معتادان و انجام برخی اقدامات دیگر شروع خوبی برای ساماندهی این محله بود، گفت: نیاز است اقدامات این چنینی با حضور تمامی دستگاه‌های متولی استمرار یابد.

وی تاکید کرد: ساماندهی این محله با شدت بالای معضلات آن، فراتر از توان استان است و عزم ملی می‌طلبد. اقدامات صورت گرفته نیز تاکنون توانسته تنها از عمق فاجعه در این محله کم کند.

معنوی گفت: در بحث جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر استان با کمبود اعتبار مواجه است، البته اخیرا با پیگیری استاندار کرمانشاه اعتباری در این زمینه به استان داده شده که می‌تواند روزنه امیدی برای ساماندهی یکی از معضلات اصلی محله "آقاجان" باشد.

وی افزود: در کنار رفع این معضلات نیاز داریم دستگاه‌های فرهنگی استان هم حضور فعال تری در این محله داشته و شاهد راه اندازی مراکز آموزشی و فرهنگی در این محله باشیم.

معنوی گفت: علاوه بر این ایجاد مراکزی مانند باشگاه و زمین ورزشی هم یکی از نیازهای جدی جوانان این محله است.

وی افزود: در مجموع شهرداری به تنهایی نمی تواند این محله را ساماندهی کند و تمام دستگاه‌های مربوطه باید در این امر مشارکت فعال داشته و بخشی از معضلات این محله را مرتفع کنند.

گفتنی است، اخیرا رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از روند ساماندهی محله آقاجان انتقاد و عنوان کرده بود بعد از اقدامات خوب روزهای اول جهت رسیدگی به وضعیت این محله، متاسفانه کار رها شده است.

شهرام کرمی به دادستان مرکز استان دستور داد برای مدیران و مسئولینی که در انجام کارهای مربوطه کوتاهی کنند، پرونده قضایی تشکیل داده و به عنوان ترک فعل‌ مدیران به آن رسیدگی کند.

 

 

شناسه خبر 74721