شناسه خبر:74802
1402/7/26 14:01:30

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سنندج گفت: در راستای هماهنگی بیشتر برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید مرکز یکپارچه فعالیت‌های اجتماعی در سطح شهر سنندج ایجاد شود و وظایف همه دستگاه‌ها مشخص شده و بر اساس آن فعالیت کنند.

سیف‌الله رضایی روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج که به بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی اختصاص داشت، اظهار کرد: تلاش‌هایی که تاکنون در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در شهر سنندج انجام شده است، رضایت‌بخش نیست و شاید به این دلیل است آنگونه که باید همدلی و همراهی بین ادارات وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه با افزایش تعداد شهرها و محلات، آسیب‌های اجتماعی نیز بیشتر می‌شود، گفت: مرکز یکپارچه فعالیت‌های اجتماعی در راستای هماهنگی بیشتر برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید در سطح شهر سنندج ایجاد شود و وظایف همه دستگاه‌ها مشخص شده و بر اساس آن فعالیت کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سنندج با بیان اینکه انتظارات از شهرداری سنندج در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی بیشتر است، اضافه‌ کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی در شهرداری سنندج وجود ندارد و فقط یک سازمان فعالیت‌های این حوزه را انجام می‌دهد که ضروری است همانند تعداد دیگری از شهرهای کشور در این شهرداری نیز معاونت فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود.

رضایی یادآور شد: فرهنگ زیربنای تمام بخش‌های دیگر است و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز وظیفه خود می‌داند، آسیب‌های اجتماعی سطح شهر را رصد کرده و در این حوزه ورود پیدا کند.

فرزاد زارعی عضو دیگر شورای شهر سنندج نیز در این جلسه گفت: دیواری کوتاه‌تر از شهرداری وجود ندارد و همه مسائل و مشکلات و معضلات را بر گردن شهرداری می‌اندازند در صورتی که نهادهای کلان‌تری همچون امور اجتماعی استانداری می‌تواند بیشتر از شهرداری در حوزه فرهنگی مؤثر واقع شوند.

 

شناسه خبر 74802