شناسه خبر:74923
1402/7/30 13:10:13

«‌پوریا جلالی» طی مراسمی به عنوان سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه معارفه شد.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با حضور مهدی رمضانی‌چابک مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد، علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، مدیران مسؤولان رسانه‌ها و دیگر مسؤولان استانی برگزار شد.

در این مراسم از زحمات علی صفدری مدیر‌کل سابق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قدردانی و پوریا جلالی به عنوان سرپرست جدید این اداره‌کل منصوب شد.

علی صفدری، مدیرکل سابق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه در این مراسم، با اشاره به پیگیری بحث آموزش در حوزه هنر به صورت عدالت محور در کل استان، اظهار کرد: یکی از مواردی که اداره ارشاد به‌دنبال آن است و دولت سیزدهم نیز بر آن تاکید دارد، بحث آموزش است که از این حیث استان دارای رتبه و وضعیت مطلوب دارد.

وی از بکارگیری نیروهای جوان و کارآمد برای پیشبرد اهداف مجموعه فرهنگ نیز سخن گفت و افزود: استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همواره مورد تأکید است که در این خصوص تلاش شده، البته هرکاری در این رابطه انجام شده با مشورت پیشکسوتان و صاحب‌نظران بوده است.

مدیرکل سابق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه با اشاره به دوران بیماری همه‌گیری کرونا و تأثیر آن بر کم‌رنگ‌ کردن فعالیت‌های حضوری و میدانی این اداره‌کل، ادامه داد: با این وجود با تلاش همکاران تمامی جشنواره‌ها فجر را در این مدت برگزار شد.

وی گفت: به جهت جایگاه معنوی و جغرافیایی کرمانشاه که دروازه کربلا است، کارهای خوبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی صورت گرفت و یک نمایشگاه خوب در حوزه قرآن برگزار شد که با مساعدت استاندار قرارگاه قرآنی نیز شکل گرفت و دستگاه‌های مرتبط را در این خصوص به میدان آمدند.

صفدری از این مراسم تودیع و معارفه به عنوان سنگرسپاری، که یک سربازی در یک سنگر انجام وظیفه کرده و قراراست این سنگر را بسازد به یک سرباز و نیروی ارزشی دیگر تحویل دهد، یاد کرد و افزود: امیدواریم مدیر جدید که چهره محبوبی از اهالی هنر و رسانه است، بتواند ضعف‌های این حوزه را پوشش دهد و با قوت بیشتر مسیر را در راه انقلاب و در این سنگر، ادامه دهد.

*کرمانشاه به کانون رخدادهای فاخر فرهنگی و هنری تبدیل خواهد شد

رضا جلالی سرپرست جدید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم با ابزار تأسف از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی بر مردم فلسطین و غزه، اظهار کرد: حضور ادارات همسو به عنوان همیاران فرهنگ و هنر، پشتوانه خوبی برای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

وی با یاد دو بزرگواره فرهنگ و هنر استان شهید مدافع حرم شهید حسین علیخانی و استاد کرم، تصریح کرد: ارتقای سطح فرهنگ شهروندی در راستای سبک زندگی ایرانی اسلامی در شاگردی این بزرگواران در شهرداری ترسیم شده بود.

سرپرست جدید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه با سه قول در جمع حاضران سخنان خود را ادامه داد و گفت: قول می‌دهم در راستای خدمت‌گذاری خود به اهالی فرهنگ و رسانه استان چیزی کم نگذارم تا به 12 بند اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد نزدیک شویم.

وی قول دوم خود را به پشتوانه دولت سیزدهم و مجموعه استانداری در حوزه ارتقای زیرساخت‌ها در جمع حاضر به این صورت اعلام کرد که کرمانشاه را به کانون رخدادهای فاخر فرهنگی و هنری تبدیل خواهیم کرد.

و اما، قول سوم جلالی که به پشتوانه همیاری وزارتخانه و مجموعه استانداری بود، در راستای ارتقای معیشت و رفاهیئت پرسنل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان شد.

 

 

شناسه خبر 74923