شناسه خبر:74979
1402/8/1 14:27:19
رئیس سازمان مدیریت پسماندشهرداری اراک خبر داد:

عضویت 19000 خانوار اراکی در اپلیکیشن اکو پسماند

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس سازمان مدیریت پسماندشهرداری اراک از عضویت 19000 خانوار اراکی در اپلیکیشن اکو پسماند خبر داد

به گزارش سپهرغرب به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، مهدی فدوی دراین‌خصوص گفت: در حال حاضر 19 هزار خانوار اراکی با ثبت ‌نام در اپلیکیشن اکو، پسماندهای خشک خود را به این سامانه تحویل می‌دهند و هزینه آن را به صورت برخط دریافت می‌کنند.
وی در ادامه افزود: در مجموع از ابتدای فعالیت این سامانه در شهر اراک بیش از 1/243/808 کیلوگرم پسماند خشک که عمده آن شامل کاغذ، مقوا و کارتن بوده، جمع‌آوری شده است.
 
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با اشاره به منابع دستیابی به اپلیکیشن اکو، خاطرنشان کرد: شهروندانی که قصد دارند همچون سایر اعضای خانواده تفکیک از مبدا پسماندهای خشک اراک را برای انجام رسالت اجتماعی خود و حفاظت از محیط زیست انجام دهند، می‌توانند نرم‌افزار اکو را از برنامه بازار یا سایت https://ecobin.ir/ دانلود کنند تا اراک بیشتر از گذشته برای صیانت از محیط زیست در کشور به عنوان یک الگو مورد توجه قرار گیرد.
 
فدوی کسب موفقیت در اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندهای شهری را مدیون فرهنگ بالای شهروندان اراکی عنوان کرد و ادامه داد: خردادماه سال گذشته طرح تفکیک از مبدا پسماندهای قابل بازیافت، با رونمایی از سامانه هوشمند اکو در شهر اراک آغاز به کار کرد که به دلیل آشنایی شهروندان با موضوع تفکیک از مبدا، موفقیت‌های خوبی به دست آورده است.
 
 

شناسه خبر 74979