شناسه خبر:75006
1402/8/2 12:18:37

خانواده جمعیت هلال‌احمر همدان روز دوشنبه در حمایت از مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین در آرامگاه بوعلی‌سینا شهر همدان تجمع کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان در این تجمع گفت: براساس معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌الملل کادر درمان، امدادگران و عوامل امدادی که از نشان صلیب سرخ و هلال‌احمر استفاده می‌کنند، در میدان جنگ از تعرض مصون هستند.

 

علی سنجربگی بیان کرد: رژیم غاصب صهیونیسم نه‌تنها به این معاهدات و قراردادها پایبند نبوده، حتی بی‌دفاع‌ترین مردم و بیماران بیمارستان‌ها را هم مورد هدف قرار داده است.

 

وی اظهار کرد: امدادگران، نجاتگران و مردم همدان امروز با حضور در این تجمع اعتراضی آمدند تا سفیر صلح و دوستی برای امدادگران، نجاتگران و کادر درمان و مرهمی بر زخم‌های این عزیزان باشند و ظلم و ستمی که به آن‌ها وارد شده را محکوم کنند.

 

سنجربگی تأکید کرد: حاضران در تجمع این را اعلام می‌کنند که همه امدادگران استان همدان و کارکنان کادر درمان هلال‌احمر آمادگی پیوستن به امدادگران غزه در فلسطین را دارند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان گفت: در این راستا نخستین تیم درمان اضطراری در قالب تیم 15 نفره متشکل از پزشکان و کادر درمان سازمان‌دهی و به تهران اعزام شدند تا درصورت بازگشایی مسیر، راهی غزه شوند.

 

سنجربگی ادامه داد: بیمارستان سریع‌استقرار و تیم درمانی برای کمک به مردم غزه پیش‌بینی شده است که با بازگشایی مسیر در کنار امدادگران غزه به آسیب‌دیدگان امدادرسانی می‌کند.

 

 

شناسه خبر 75006