شناسه خبر:75020
1402/8/2 12:35:55

سپهرغرب - گروه سیاسی:رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: ما دنبال خوب شنیدن نظرات مختلف هستیم رقیب هیچ دستگاه اداری و اجرایی نخواهیم بود.

مصطفی زمانیان در جلسه معارفه خود به عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری اظهار کرد: ما در این مرکز از همه گروه‌ها دعوت کرده و نظرات افراد دلسوز را خواهیم شنید. ما دنبال رفتار استراتژیک هستیم پس باید به چند موضوع راهبردی مختلف تمرکز کنیم. رئیس جمهور هم دیدگاه ما در این زمینه پذیرفت.

 

وی ادامه داد: ما دنبال خوب شنیدن نظرات مختلف هستیم. رئیس جمهور هم چنین دیدگاهی برای شنیدن نظرات مختلف دارد.

 

زمانیان خاطرنشان کرد: سیاست ما سیاست تسهیل‌گری است و رقیب هیچ دستگاه اداری و اجرایی نخواهم شد.

 

زمانیان در پایان گفت: امیدواریم نخبگان حضور همیشگی در این مرکز داشته باشند و چراغ اینجا همیشه روشن باشد. تلاش همه ما ساختن ایرانی آباد و آزاد است.

 

محمد صادق خیاطیان رئیس پیشین مرکز استراتژیک ریاست جمهوری نیز در این جلسه گفت: این مرکز یک اتاق فکر برای دولت تلقی می‌شود. اگرچه در دوره‌های مختلف ماموریت‌های مختلف یافت و متناسب با زمانه خود، اقدامات موثری رخ داد، اما این مرکز در این دوره بر کار فکری و اندیشه ای متمرکز شد و نقش اتاق فکر را به خوبی ایفا کرد.

 

وی افزود: پرداختن به گفتمان عدالت محور دولت، کاربست گفتمان دولت در ساحت‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، طراحی سامانه ای برای ارتباط با نخبگان، راه اندازی میز دولت و دانشگاه، ارائه نقش مشورتی در موضوعات اصلی و راهبردی کشور از جمله موضوع ترانزیت و مسکن از ماموریت‌هایی بود که در این دوره انجام شد.

 

خیاطیان خاطرنشان کرد: طرح حمایت از نخبگان در این مرکز تهیه و به آیین نامه مصوب هیئت وزیران تبدیل شد. یکی از خواسته‌های جدی رئیس جمهور ارتباط با نخبگان فارغ از نگاه‌های سیاسی بود.

 

وی با اشاره به استفاده از دیدگاه نخبگان و مسئوران پیشین کشور، گفت: قبل از سفرهای استانی، استانداران سابق را دعوت و دیدگاه‌های آنها را دریافت کرده و به رئیس جمهور منتقل می‌کردیم.

 

خیاطیان تأکید کرد: ما تلاش کردیم مرکز تحقیقات استراتژیک دولت یک اتاق فکر واقعی برای دولت باشد. ما از کار رسانه‌ای پرهیز کردیم، شاید همین باعث شد برخی دلسوزان انتقاد کنند که چرا این مرکز مانند گذشته فعالیت ندارد. ما به جنگ روانی نپیرداختیم، بلکه دنبال ایفای نقش اتاق فکر برای دولت بودیم.

 

 

 

 

شناسه خبر 75020