شناسه خبر:75044
1402/8/3 11:46:09
آغاز همکاری بنیاد کرامت رضوی و کانون پرورش فکری همدان به‌طور رسمی؛

چهارشنبه‌های امام رضایی در تمامی مراکز همدان اجرا می‌شود

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: چهارشنبه‌های امام رضایی در تمامی مراکز همدان اجرا می‌شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در تاریخ 18 مهرماه و در هفته ملی کودک، یک اتفاق خوب و به‌یادماندنی برای کانون پرورش فکری رخ داد؛ در این روز همکاری بنیاد کرامت رضوی و کانون پرورش فکری به‌طور رسمی آغاز شد که طبق آن مدیران کانون در استان‌ها با مسئول خادمیاری استان خود می‌بایست همکاری لازم را برای اجرای طرح‌های خادمیاری متناسب با فرهنگ بومی شهر و استان خود، داشته باشند.
طبق این تفاهم‌نامه مقرر شد فعالیت‌های کانون به‌عنوان محل‌های خدمت رضوی معرفی شوند و این بزرگ‌ترین افتخاری است که در حوزه کودک و نوجوان داریم؛ این اتفاق نویدبخش یک جریان خوب خواهد بود. امیدواریم خیر و برکات آن برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسیار باشد.
 
از این رو طبق تفاهم‌نامه کشوری، جلسه همکاری بین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با مسئول خادمیاران رضوی استان همدان برگزار شد که در این جلسه کارشناسان هنری، کارشناس فرهنگی، کارشناس روابط عمومی کانون و مسئول فرهنگی و تعلیم و تربیت بنیاد کرامت رضوی حضور داشتند.
 
مسئول خادمیاران رضوی استان همدان در اینجلسه گفت: در سراسر کشور افرادی هستند که علاقه‌مندند تا در صحن و سرای امام رضا (ع) خادم باشند؛ اما به دلایلی، دستشان از مرقد امام کوتاه است. در طرح خادمیاری این افراد می‌توانند در هر استان و شهری که هستند، عضو مرکز خادمیاری شوند و در این فضا خدمت کنند.
 
محمد دلگرم با بیان اینکه تمامی مراکز کانون تبدیل به مرکزی برای ارائه خدمت شود، خاطرنشان کرد: افراد متخصص خادمیار شناسایی شده و آموزش‌دیده‌اند و می‌توانند کلاس و دوره بگذارند.
 
وی ادامه داد: ما بهترین ظرفیت نیروی انسانی را داریم و از کانون فضا و تجهیزات برای ارائه خدمات می‌خواهیم.
 
مسئول خادمیاران رضوی استان همدان گفت: در بخش خدمت رضوی 20 کانون داریم که 19 کانون به‌صورت تخصصی و یک کانون به‌طور محله‌ای فعالیت می‌کنند و برای تک‌تک این کانون‌ها سند بالادستی تنظیم خواهد شد.
 
وی بیان کرد: هدف این جلسه، عملیاتی‌کردن تفاهم‌نامه امضاشده و پیشبرد برنامه‌ها براساس سند تبیین‌شده است‌ تا بتوانیم آن را به آحاد جامعه به‌ویژه جامعه هدف که قشر خادم‌یاران رضوی در سراسر کشور و مخاطبان کانون‌های پرورش فکری هستند، معرفی کنیم.
 
دلگرم افزود: بهتر است که یک رابط از طرف کانون و یک رابط از طرف خادمیاران مشخص شود تا کارها و برنامه‌ها بهتر پیش برود.
 
وی به 198 نذر اشاره و تصریح کرد: در تمامی این نذرها ما نذر فرهنگی نداریم و باید پویش نذر فرهنگی رضوی را راه بیندازیم تا مردم به اهمیت این نذر واقف شوند؛ زیرا انجام کار فرهنگی در کشور بسیار اهمیت دارد و باید با سرعت و قدرت انجام شود.
 
دلگرم خاطرنشان کرد: خیلی تمایل داریم که با توجه به تمدن و فرهنگ غنی همدان، یک طرح و یادبودی از آن درست و به آستان قدس اهدا شود.
 
در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه چندماهی است که موضوع خادمیاری در کانون مطرح شده، گفت: خادمیاران در مراکز کانون براساس رشته و فعالیت خود حاضر شده و وقتی تأیید از مرکز گرفته شد، می‌توانند یک روز در حرم امام رضا (ع) حاضر شوند.
 
معصومه ابراهیمی‌هژیر افزود: کانون 62 فعالیت متنوع در بخش‌های هنری، فرهنگی و ادبی دارد و امسال هم خانواده به سبد کانون وارد شده و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و خادمیاران می‌توانند با توجه به تخصص خود، به بحث آموزش خانواده‌ها بپردزاند.
 
ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: بهتر است داشته‌های هر دو طرف را مورد بررسی قرار دهیم و نقاط مشترک را بیرون بیاوریم و براساس آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.
 
وی ابراز کرد: طبق این تفاهم‌نامه ما در مراکز خود برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی (ع) را اجرا می‌کنیم و مربیان ما در مراکز در این روز به معرفی امام رضا (ع) در قالب داستان و قصه می‌پردازند و بچه‌ها در این روز باید مشارکت پویا داشته باشند.
 
ابراهیمی‌هژیر گفت: باید برای ترویج فرهنگ رضوی کار کنیم و نیز منابع خوب در زمینه قصه‌گویی با محتوای امام رضا به‌دست بیاوریم.
 
وی بیان کرد: همایش خادمین رضوی را در کانون برگزار خواهیم کرد؛ در این همایش خادمان به دامنه فعالیت‌های خود اشاره کنند و کانون هم انتظارات خود را بیان می‌کند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: البته پیش از این تفاهم‌نامه، کانون کارهای خوبی برای معرفی امام رضا (ع) به کودکان و نوجوانان با همکاری مربیان خود در سراسر استان خصوصاً مناطق محروم، در کارنامه خود دارد.
 
وی به انتشار اخبار کانون اشاره و خاطرنشان کرد: از خادمیاران می‌خواهیم که در انتشار اخبار کانون به‌صورت شبکه‌ای و گسترده با ما همکاری کنند.
 
ابراهیمی‌هژیر تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین ابزار کانون، قصه‌گویی است و ما از طریق آن می‌توانیم خیلی از مطالب را به کودک و نوجوان با موضوع امام رضا (ع)، آموزش بدهیم؛ ازاین‌رو نیازمند محتوا و مطالب در این خصوص از انتشارات معتبر هستیم که بنیاد کرامت رضوی در این مورد ما را یاری دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: انشاالله خداوند کمک می‌کند تا بتوانیم کارهای مؤثر و خوبی برای معرفی امام رضا (ع) به کودکان و نوجوانان با همکاری بنیاد کرامت رضوی انجام بدهیم.
 
 

شناسه خبر 75044