شناسه خبر:75048
1402/8/3 11:49:43

رئیس اداره ترویج دانش و فناوری سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 80 کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات زراعی در روزهای یکم و دوم آبان عازم روستاهای استان شد.

مهدی فتحی روز سه‌شنبه اظهار کرد: این کاروان‌ها همزمان با سراسر کشور در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری عازم روستاهای سنندج، بیجار، مریوان، کامیاران، سقز، دیواندره، بانه، قروه و سروآباد شد.

 

وی اضافه کرد: کاروان اعزامی به مریوان مواردی مانند کشت‌های جایگزین گندم و جو، بیمه محصولات کشاورزی، اصول صحیح نحوه کاشت و داشت کلزا و مزایای تناوب زراعی و کشت و توسعه گیاهان علوفه‌ای را ترویج می‌دهد.

 

رئیس اداره ترویج دانش و فناوری سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: موضوع مطرح شده توسط این کاروان در شهرستان کامیاران هم الگوی کشت قراردادی، جهش تولید و بیمه کشاورزی و در شهرستان سقز هم کاشت، داشت و برداشت گل محمدی، ترویج کلزا، کشاورزی حفاظتی و مدیریت کشت گندم آبی است.

 

فتحی با بیان اینکه آشنایی کشاورزان با اصول کاشت، داشت و برداشت گلرنگ گیاهان دارویی، آشنایی با ارقام و رعایت تناوب در مزارع دیم، کشت گلرنگ و گیاهان دارویی هم در مزارع شهرستان بیجار آموزش داده شد، گفت: کشت مستقیم گیاهان علوفه ای ازجمله نخود علوفه‌ای، مبارزه با علف هرز ایساتیس و کاشت نخود انتظاری از موضوعات مطرح شده است.

 

وی بیان کرد: 40 کاروان ترویجی روز گذشته به تعدادی از مزارع روستاهای استان برگزار شد و 40 کاروان هم امروز عازم شد تا موارد مشخص شده بر اساس نیاز هر منطقه را به کشاورزان اطلاع‌رسانی کنند.

 

 

 

 

شناسه خبر 75048