شناسه خبر:75113
1402/8/4 12:11:31

سپهرغرب، گروه خبر: جهادکشاورزی استان کردستان اعلام کرده که سال جاری، بهای کامل خرید گندم را به کشاورزان استان پرداخت و با آن‌ها تسویه کرده است.

با وجود مشکلاتی که در بحث بارش در بعضی استان‌ها وجود داشت، خوشبختانه استان کردستان شاهد بارش قابل توجهی در سال گذشته و بهار سال 1٤02 بود.

 

به گفته کارشناسان، بارش‌های سال جاری کردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٤0 درصد افزایش داشته و نسبت به میانگین بارش ٥2 ساله نیز هشت درصد افزایش داشته است.

 

بارش‌های پربار در کردستان، وفور نعمت‌های الهی چون گندم که محصول اول استان است را به‌دنبال داشت. بر اساس برآوردهای انجام‌شده، افزون بر یک میلیون تن محصول گندم در استان تولید شده و رکورد خرید گندم هم نسبت به سنوات گذشته شکسته شده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در رابطه با خرید گندم در استان به ایسنا گفت: خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان کردستانی 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 

احمدی، ارزش ریالی گندم خریداری شده در استان را حدود 17 هزار و 300 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 100 درصد مطالبات گندم‌کاران تاکنون پرداخت شده است.

 

وی، با اشاره به اهمیت روند کشت پاییزه در استان، بیان کرد: سال جاری هم در سال زراعی جدید تاکنون 565 هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم رفته است.

شناسه خبر 75113