شناسه خبر:75266
1402/8/9 11:57:37

سپهرغرب-گروه خبر:نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مدیریت استان با جدیت به دنبال بهبود امور استان است، گفت: با همه توان برای رفع مشکلات صنعت و تنگناهای موجود آن و همچنین رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در استان تلاش می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله غفوری» در دیدار هیأت مدیره خانه صنعت از صنعت گران به عنوان سرداران کارآفرینی یاد کرد و افزود: خداوند را شاکرم که می‌بینم جمعی به رغم برخی مشکلات، اینگونه مصمم دنبال تعالی و پیشرفت استان هستند.

وی اضافه کرد: مدیریت استان بسیار جدی به دنبال بهبود امور استان هستند و به فضل الهی آینده ای درخشان برای استان متصور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: جای بسی شکرگزاری است که توفیق یافتم در استان کرمانشاه حضور یابم زیرا مردم کرمانشاه به‌جز خوبی چیزی ندارند و افق کار را بسیار روشن می‌بینم، لذا باید همه با همت بلند خود این فرهنگ سازی ارزشمند را در استان ایجاد کنیم تا معضل بیکاری را از استان برچینیم.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری تصریح کرد: باید فرهنگ‌سازی کنیم و از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا هم موقعیت کار را ایجاد کنیم و هم جوانان را تشویق کنیم که کار فقط پشت میز نشستن نیست.

امام جمعه کرمانشاه یاد آور شد: از تمامی ظرفیت‌ها و با تمام توان استفاده می‌کنیم، تا هم صنعت کاران حمایت شوند و هم بیکاری در استان کم شود.

گفتنی است؛ گزارش سالانه مرکز آمار ایران حاکیست که نرخ بیکاری فصل بهار استان کرمانشاه در 10 سال گذشته هرگز به عدد 10 درصد نرسید ولی طی 2 سال اخیر به کمترین میزان خود در دهه گذشته رسید.

همچنین نرخ بیکاری در بهار سالهای 1399، 1400 و 1401 به ترتیب 13.8، 14.7 و 15.4 درصد بود ولی در بهار امسال به 10.2 درصد کاهش یافت.

داده‌های رسمی آماری همچنین حاکیست نرخ بیکاری استان کرمانشاه اگرچه در مقایسه با استانهای صنعتی و بزرگ همچنان پایین است اما در بهار امسال از 6 استان کشور بهتر شد که در 10 سال اخیر سابقه نداشت.

 

شناسه خبر 75266