شناسه خبر:75331
1402/8/10 11:34:20
همزمان با سفر رئیس جمهور انجام می‌شود؛

بهره‌برداری از ده‌ها طرح‌ عمرانی در کردستان

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: پنج هزار و 200 واحد مسکن همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بهره‌برداری می‌شود که 200 واحد آن شهری و بقیه روستایی است.

سعید رسولی اظهار کرد: اعتبار پنج هزار واحد مسکونی روستایی با تسهیلات بانکی بدون بهره و کمک‌های بلاعوض، 9 هزار میلیارد ریال و 200 واحد نهضت ملی مسکن هم هزار و 300 میلیارد ریال است.
وی با اشاره به سفر دور دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به کردستان گفت: در این سفر علاوه بر بهره‌برداری واحدهای نهضت ملی مسکن، 6 هزار قطعه زمین به متقاضیان روستایی نهضت ملی مسکن و زمین برای ساخت هزار و 100 واحد از همین نهضت به متقاضیان شهری واگذار می‌شود.
 
هیوا لهونیان؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان نیز اظهار کرد: همزمان با این سفر، سه پروژه بزرگ حوزه برق در قالب پروژه‌های تبدیل کامل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار، طرح بهارستان و همچنین احداث خط و پست فوق توزیع سنندج 6 و فیدرهای 12 گانه منشعب از این پست، به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
*افتتاح شهرک صنعتی سنندج چهار
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان کردستان، مجموعه کارگاهی دانش بنیان و صنفی استان کلنگ‌زنی و شهرک صنعتی سنندج چهار (سرنجیانه) هم افتتاح می‌شود.
 
حمیدرضا امانی با اشاره به اینکه فاز نخست شهرک صنعتی سنندج چهار، سال 1399 در حالی که زیرساخت‌های اساسی آن ازجمله آب و جاده آماده نبود به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: این شهرک در دو فاز تعریف شده که مساحت فاز نخست آن 75 هکتار و فاز دوم هم 130 هکتار است.
 
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون این شهرک آماده سرمایه‌گذاری است، گفت: پروژه جاده دسترسی به این شهرک صنعتی به طول دو کیلومتر تا خرداد سال جاری 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان امانی با اعلام اینکه این پروژه که ارزش روز آن افزون بر 10 هزار میلیارد ریال است به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است، یادآور شد: میزان اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده در این پروژه 10 هزار نفر است.
 
امانی ایجاد خط انتقال آب این شهرک صنعتی را از دیگر پروژه‌های بزرگ و مهم قابل افتتاح در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خواند و افزود: خط انتقال آب شهرک سرنجیانه به طول 15 کیلومتر بعد از گذشت دو سال آماده افتتاح شده است.
 
وی، کل هزینه انجام شده در شهرک صنعتی سنندج چهار را افزون بر دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مطالعات و طراحی فاز دوم این شهرک صنعتی هم انجام شده و آماده برگزاری مناقصه و آغاز عملیات اجرایی است.
 
وی همچنین از کلنگ‌زنی مجموعه کارگاهی دانش‌بنیان و صفنی شهرک صنعتی سنندج چهار خبر داد و گفت: شهرک فناوری در مجاور فاز نخست شهرک صنعتی سنندج چهار در زمینی به مساحت 6 هکتار احداث می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ادامه داد: براساس برآوردهای انجام شده برای احداث زیرساخت‌های این مجموعه کارگاهی دانش بنیان و صنفی استان نیاز به بیش از 500 میلیارد ریال اعتبار است.
 
**افتتاح 2600 میلیارد ریال پروژه کشاورزی
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: افزون بر دو هزار و 600 میلیارد ریال پروژه کشاورزی در سفر رئیس جمهور، افتتاح می‌شود.
 
پیمان اسکندری به مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به استان اشاره و اظهار کرد: در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان که اوایل تیرماه سال گذشته انجام شد 25 هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخش کشاورزی مصوب شد تا ظرف دو سال به این بخش اختصاص یابد.
 
وی با اعلام اینکه تاکنون یک هزار و 890 میلیارد ریال از این اعتبار پرداخت شده است، اضافه کرد: برای اجرای 107 طرح، 34 هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی مصوب شد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: تاکنون به 22 طرح افزون بر 6 هزار و 690 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به عاملیت بانک‌های مختلف پرداخت شده است.
 
 

شناسه خبر 75331