شناسه خبر:75357
1402/8/10 12:39:48

ورزشکاران استان کرمانشاه در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو توانستند نسبت به دوره قبل این بازی‌ها عملکرد درخشانی از خود برجای بگذارند؛ به‌طوری که همه این ورزشکاران با دست پُر و با کسب نشان از این بازی‌ها بازگشتند.

استان کرمانشاه به این دوره از بازی‌های پاراآسیایی که به میزبانی هانگژو برگزار شد، چهار ورزشکار در دو رشته تیمی و دو رشته انفرادی اعزام کرد که حاصل تلاش آن‌ها کسب دو طلا در والیبال نشسته مردان و پرتاب وزنه و دو نقره در پرتاب نیزه و پاراکانو قایقرانی بود.

 

نگاهی مقایسه‌ای با دوره قبل بازی‌های پاراآسیایی نشان می‌دهد که هم رنگ نشان‌ها خوش‌رنگ‌تر شده و هم تعداد ورزشکاران بیشتری موفق به کسب نشان در این دوره شده‌اند که این امر نشان‌دهنده توانایی ورزشکاران معلول و نیز برنامه‌ریزی خوب مسئولان ورزش استان است.

 

در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا (2018) از استان کرمانشاه 6 ورزشکار به این رقابت‌ها اعزام شده بودند که توانستند دو نشان نقره و دو برنز کسب کنند.

 

برای آگاهی از نشان‌ها و رشته‌هایی که ورزشکاران کرمانشاهی در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو کسب کردند، نگاهی کوتاه به عملکرد این ورزشکاران می‌اندازیم.

 

* یاسین خسروی در رشته پارادوومیدانی (پرتاب وزنه)

 

یاسین خسروی، ملی‌پوش کرمانشاهی پارادوومیدانی ایران برای نخستین‌بار بود که در این رقابت‌ها حضور یافت و توانست با رکوردشکنی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، نشان طلای پرتاب وزنه این رشته را در چهارمین دوره این بازی‌ها به خود اختصاص دهد.

 

در این مسابقات و در فینال این ماده که در کلاس F57 برگزار شد، یاسین خسروی به رقابت با حریفان خود پرداخت و با پرتابی به طول 16 متر ضمن کسب نشان طلا و عنوان قهرمانی، رکورد بازی‌های پاراآسیایی را نیز شکست.

 

وی در چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی پارادوومیدانی گرندپری فزاع 2023 که نخستین تجربه وی در رقابت‌های جهانی بود و در کشور امارات برگزار شد، در مسابقات کلاس پرتاب وزنه F57، توانسته بود با رکورد 15 متر و 46 سانتی‌متر، ضمن کسب نشان طلا، رکورد جهان و پاراآسیایی را شکسته و به نام خود به ثبت برساند.

 

یاسین خسروی ورزشکار معلول اهل شهر بانه‌وره شهرستان پاوه‌ همچنین در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان که تیرماه امسال برگزار شد، بار دیگر با رکوردشکنی در رشته پرتاب وزنه، توانست علاوه‌بر کسب نشان طلا، سهمیه بازی‌های پارااُلمپیک پاریس را نیز کسب کند.

 

وی در این مسابقات نیز با ثبت رکورد 16.01 متر ضمن شکستن رکورد جهان که در اختیار خودش بود، توانست عنوان قهرمانی را از آنِ خود کند.

 

* هرمز صیدی در رشته پارادوومیدانی (پرتاب نیزه)

 

هرمز صیدی دیگر ورزشکار کرمانشاهی حاضر در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو بود که در رشته پارادوومیدانی و در ماده پرتاب نیزه ایران توانست به نشان نقره دست پیدا کند.

 

این دومین حضور این ورزشکار کرمانشاهی در بازی‌های پاراآسیایی بود؛ وی در دوره قبل این بازی‌ها در سال 2018 که در جاکارتا برگزار شده بود نیز موفق به کسب نشان نقره در این رشته شده بود و نشان مذکوردرواقع دومین نشان نقره وی در این بازی‌ها به‌شمار می‌رود.

 

هرمز صیدی در رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی در رشته پرتاب نیزه کلاس F37 توانست پس از ورزشکار هندی، عنوان نایب‌قهرمانی خود را مجدداً تکرار کند.

 

وی توانست با رکورد 47٫48 متر عنوان دوم و نشان نقره این ماده را به خود اختصاص دهد.

 

* مسعود امامی رشته والیبال نشسته

 

مسعود امامی نیز که برای نخستین‌بار است در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده، توانست در قالب تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران با شکست قزاقستان مقتدرانه به مقام قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست یابد.

 

در این مسابقات ایران و قزاقستان در فینال مسابقات والیبال نشسته مردان در بازی‌های پاراآسیایی به مصاف هم رفتند که در این دیدار تیم ایران با ارائه یک نمایش خوب و عملکردی مقتدرانه، موفق شد حریف خود را سه بر صفر مغلوب کند و نشان طلای این دوره از بازی‌ها را به خود اختصاص بدهد.

 

امامی که اهل منطقه کوزران است، با دو متر قد دومین ورزشکار قدبلند والیبال نشسته دنیا محسوب می‌شود و 14 سال است که در این رشته درحال فعالیت بوده و این نخستین نشان طلای وی در بازی‌های پاراآسیایی محسوب می‌شود.

 

* شهلا بهروزی‌راد، رشته پاراکانو قایقرانی

 

شهلا بهروزی‌راد، ملی‌پوش کرمانشاهی تیم ملی پاراکانو ایران نیز توانست در رشته کانو کلاس kl3 به نشان نقره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست پیدا کند.

 

وی که تجربه حضور در مسابقات پاراالمپیک ریو 2016 و پاراالمپیک توکیو 2020 را در کارنامه کاری خود دارد و در این زمینه رکورد منحصربه‌فردی را به نام خود ثبت کرده‌ است، در مسابقه فینال با یک ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول از خط پایان عبور کرد و در رده دوم ایستاد و به نشان ارزشمند نقره دست یافت.

 

از حضور بهروزی‌راد در تیم ملی قایقرانی بیش از 12 سال می‌گذرد و در این بازه زمانی وی موفق شده است تا در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک حضور موفقی داشته و از این رهگذر 10 نشان آسیایی (پنج طلا، پنج نقره و یک برنز) کسب کند.

 

* پیام تبریک استاندار کرمانشاه

 

استاندار کرمانشاه نیز در پیامی کسب افتخارآفرینی‌های ورزشکاران کرمانشاهی در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را تبریک گفت.

 

در متن پیام «محمدطیب صحرایی» آمده است: موفقیت اخیر ورزشکاران سرافراز کرمانشاهی و کسب نتایج غرورآفرین و افتخارآمیز استان در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، بار دیگر شادی و مباهات را برای مردم عزیز استان کرمانشاه و ملت سرافراز ایران به ارمغان آورد.

 

در ادامه متن این پیام همچنین آمده است: جوانان شایسته استان کرمانشاه با عزم و اراده‌ای راسخ و اعتقاد و باوری مثال‌زدنی با نهایت تلاش و سعی خود در جهت اعتلای نام و پرچم عزیز ایران اسلامی در آوردگاه مهم و سختی چون هانگژو، به‌خوبی درخشیدند و با استعانت از خداوند متعال، ضمن تاریخ‌سازی در کسب دو نشان طلا و دو نشان نقره، توانمندی خود را به اثبات رساندند.

 

 

شناسه خبر 75357