شناسه خبر:75567
1402/8/16 11:46:05

سپهرغرب-گروه کافه کتاب:رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کتاب می‌تواند محور تعاملات کشور‌های فارسی‌زبان و منطقه باشد. ما میان کشور‌های فارسی‌زبان همسایه بخاطر اشتراکات فرهنگی دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده هستیم که باید در راستای تعمیق‌بخشی در ارتباطات نسبت به آن‌ها اهتمام بیشتری کنیم.

محمدباقر قالیباف بیان کرد: ایران اسلامی دارای پیشینه تاریخی عمیقی در زمینه فرهنگ، هنر و کتاب است.
او گفت: ما میان کشور‌های فارسی‌زبان همسایه بخاطر اشتراکات فرهنگی دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده هستیم که باید در راستای تعمیق‌بخشی در ارتباطات نسبت به آن‌ها اهتمام و توجه بیشتری داشته باشیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کتاب می‌تواند مهم‌ترین محور و موضوع در جهت غنابخشیدن به ارتباطات فرهنگی بین کشور‌های فارسی‌زبان و مسلمان منطقه باشد.
 
قالیباف گفت: واقعیت این است که به‌دلائل مختلف سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز و ضروری در زمینه فرهنگ، هنر و کتاب به‌صورت کامل صورت نگرفته که امیدواریم در این سال‌ها این اتفاق رقم بخورد.
 
او اهتمام به مسئله فرهنگ را یک امر ضروری خواند و ادامه داد: من معتقدم نهاد‌های دولتی و عمومی مثل شهرداری‌ها می‌توانند در زمینه کتاب و کتابخوانی کار‌های جدی و اساسی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، خصوصا در زمینه کتاب در سطح کشور‌های منطقه انجام دهند.
 
 

شناسه خبر 75567