شناسه خبر:75577
1402/8/16 11:57:10

مسئول دفتر فراهم‌آوری و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 12 مورد اهدای عضو در این استان صورت گرفته که همه موفق بوده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، ویدا سمیعی با اشاره به دوازدهمین اهدای عضو، اظهار کرد: اهدای اعضای بدن شادروان «کاظم نعمتی» شهروند همدانی 55 ساله با رضایت خانواده آن مرحوم به سه بیمار زندگی بخشید.

 

وی با بیان اینکه مرحوم بر اثر سکته و خونریزی در بیمارستان بعثت بستری اما از چهار روز پیش دچار مرگ مغزی شده بود، اضافه کرد: با تأیید پنج جراح متخصص و دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرگ مغزی بیمار تأیید شد.

 

سمیعی ادامه داد: خانواده نعمتی از روی کرامت با اهدای اعضای بدن عزیزشان موافقت کرده و بنابراین وی به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

 

وی بیان کرد: طبق قانون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درصورت اهدای عضو توسط افراد بومی ساکن در خارج از استان، یک عضو از آن به استان محل تولد تحویل می‌شود.

 

سمیعی اضافه کرد: بنابراین کبد و یک کلیه مرحوم نعمتی در تهران پیوند زده شد و یک کلیه هم به همدان منتقل و عمل پیوند کلیه با موفقیت انجام شد.

 

 

شناسه خبر 75577