شناسه خبر:75636
1402/8/17 12:13:20

بزرگ‌ترین فرش سرگل قاره کهن 17 آبان در محلات پهن می‌َشود که تاکنون 400 هزار سرگل برای این فرش چیده شده است.

عملیات چیدن گل از مزارع توسط نیروهای واحد فضای سبز شهرداری آغاز و تاکنون 400 هزار سرشاخه گل اهدایی از سوی گلکاران محلاتی جمع آوری و به سردخانه‌ها تحویل شده است.

 

مرحله اجرای طرح فرش و چیدمان سرگل‌ها بر روی زمین به زودی آغاز و فردا چهارشنبه افتتاح رسمی ششمین و بزرگترین فرش سرگل قاره کهن با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در محل زمین چمن مصنوعی بوستان سلامت کلید زده می‌شود.

 

محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تنوع تولید گل و گیاه زینتی است

 

شهردار محلات از ثبت رویداد فرش سرگل محلات در فهرست رسمی رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

 

عزیز تقی زاده در این‌باره اظهار کرد: رویداد فرش سرگل محلات در فهرست رسمی رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

 

وی تصریح کرد: براساس گواهینامه رسمی صادر شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و در راستای تحقق موضوع «ساماندهی و حرفه‌ای‌سازی گردشگری رویداد» از راهبرد «ساماندهی مقصدها و مسیرهای جدید گردشگری» در صنعت تحول دولت مردمی، رویداد گردشگری فرش سرگل محلات در فهرست رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران ثبت رسمی شد.

 

تقی‌زاده تاکید کرد: براساس گواهینامه صادر شده، این رویداد در تاریخ 16 آبان ماه 1402 و به شماره 20227515 در فهرست رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید.

 

گفتنی است محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تنوع تولید گل و گیاه زینتی است.

 

18 درصد از سطح زیر کشت گل کشور 12 درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور، 80 درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات است.

 

تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.

 

 

شناسه خبر 75636