شناسه خبر:75817
1402/8/22 13:04:40
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد:

اهدای جایزه قلم هگمتانه در هفته کتاب

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از اهدای جایزه قلم هگمتانه در هفته کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و گفت: در این مراسم از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

مسعود ویژه روز گذشته با اشاره به برگزاری سی‌ویکمین دوره هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است»، اظهار کرد: نخستین برنامه این هفته با عنوان پویش «کتاب من» با همکاری مؤسسه دارالایتام برگزار شد.
وی از رونمایی پوستر سی‌ویکمین دوره هفته کتاب در 24 آبان‌ماه در مجتمع آوینی خبر داد و گفت: مانور اهدای کتاب نیز در این روز برگزار می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از رونمایی کتاب «جستارهایی در تاریخ همدان» خبر داد و خاطرنشان کرد: این کتاب تألیف عبدالله مظاهری بوده و توسط انتشارات برکت کوثر منتشر شده است.
 
وی از رونمایی دو کتاب «بیقراری مزمن» و «شرح حال» خبر داد و افزود: بازدید از کتاب‌فروشی‌ها و سرکشی از دفاتر انتشارات، از دیگر برنامه‌های این هفته به‌شمار می‌رود.
 
ویژه به مراسم اختتامیه جایزه قلم هگمتانه طی هفته کتاب اشاره کرد و یادآور شد: در این مراسم از برگزیدگان جایزه قلم هگمتانه تجلیل خواهد شد.
 
وی از رونمایی سه عنوان کتاب کنگره شهدای استان همدان خبر داد و عنوان کرد: دلجویی و عیادت از مؤلفان پیشکسوت منازل و بیمارستان که شامل مؤلفان، پژوهشگران و نویسندگان پیشکسوت همدان خواهد بود نیز انجام خواهد شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به رونمایی از کتاب «شیری در تاریخ محلات همدان» اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور مؤلفات و پیشکسوتان و اهالی فرهنگ و ادب برگزار می‌شود و از علی جهانپور نویسنده همدانی تجلیل خواهد شد.
 
وی به برگزاری عصر شعر کتاب انجمن ادبی بوعلی و محفل‌های ادبی نهاد کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: انجمن ادبی بوعلی اقدام به برگزاری مراسم عصر شعر و شعرخوانی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی خواهد کرد.
 
ویژه به مراسم اختتامیه جشن کتاب و تقدیر از مروجان کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: انتشار فراخوان مسابقه کتاب‌خوانی »لایک ممنوع» در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع سینمایی شهیدآوینی، از دیگر برنامه‌ها است‌
 
وی به جشنواره تخفیف کتاب در ایام هفته کتاب اشاره کرد و افزود: این جشنواره در کتاب‌فروشی‌های استان طی طول هفته کتاب با تخفیف‌های ویژه درنظر گرفته شده است‌.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به پویش «جمعه‌های کتاب‌خوانی» صفحات مجازی اشاره کرد و گفت: این پویش طی طول سال در روزهای جمعه به معرفی یک کتاب از نویسندگان همدانی می‌پردازد و با معرفی اجمالی کتاب دنبال‌کنندگان صفحه مجازی را به خواندن کتاب ترغیب می‌کند.
 
وی پویش «همسفر من یار مهربان» با استقرار کتاب در کوپه‌های قطار و اهدای کتاب به ارزش بیش از 450 میلیون تومان به مراکز، سازمان‌ها، ادارات، مدارس و نهادهای فرهنگی و آموزشی در سطح استان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

شناسه خبر 75817