شناسه خبر:75850
1402/8/23 11:38:18

سپهرغرب-گروه متن زندگی:محمد پیکان‌‌پور اظهار کرد: داروهای تک‌نسخه‌ای داروهایی هستند که در فهرست دارویی کشور قرار ندارند و در موارد خاص در صورت تشخیص پزشک متخصص برای برخی بیماران تجویز می‌شوند.

وی افزود: این داروها تا پیش از این به صورت موردی و از طریق مراجعه به سازمان غذا و دارو، ثبت درخواست و ارائه مدارک، طرح در کمیته ماده 9، معرفی به شرکت واردکننده و پرداخت 50 درصد قیمت تمام شده دارو به شرکت، وارد می‌شد که ممکن بود فرآیند واردات دارو تا 4 ماه به طول بینجامد و چه بسا با تأخیر به دست بیمار برسد که حتی در بعضی از موارد متاسفانه زمان درمان از دست می‌رفت.
 
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: با اقدامات صورت‌گرفته در اداره‌کل دارو، نیاز سالانه کشور به داروهای تک نسخه‌ای احصا و این داروها به‌صورت یک‌جا سفارش‌گذاری و تأمین شد.
 
پیکان‌پور ادامه داد: با ایجاد زیرساخت لازم، امکان ثبت درخواست از طریق سامانه خدمت https://khedmat.fda.gov.ir مهیا شده و بیماران در هر نقطه از کشور می‌توانند مدارک پزشکی خود را در سامانه بارگذاری و پس از تایید آن، ظرف 10 روز داروی خود را از داروخانه‌‌های تعیین‌شده، تحویل بگیرند.
 

شناسه خبر 75850