شناسه خبر:75971
1402/8/25 12:00:32
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان:

عدالت در پرداخت هزینه بیمه تأمین اجتماعی پروانه‌های ساختمانی اجرا شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه عدالت در پرداخت هزینه بیمه تأمین اجتماعی پروانه‌های ساختمانی اجرا شود، گفت: پرداخت‌های قبل و بعد از اصلاح افزایش هزینه بیمه تأمین اجتماعی در پروانه‌های ساختمانی، مصداق تبعیض بوده و این مهم باید پیگیری شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاوسی‌امید در کمیسیون برنامه و بودجه شورا که با موضوع هزینه بیمه تأمین اجتماعی در پروانه‌های ساختمانی با حضور اعضای کمیسیون، مسئولان تأمین اجتماعی استان و تعدادی از پیمانکاران ساختمانی برگزار شد و مشکلات بیمه کارگران ساختمانی و قوانین تأمین اجتماعی در این خصوص از سوی نمایندگان سازندگان و مسئولان مربوطه عنوان شد، با بیان اینکه هزینه بیمه تأمین اجتماعی در پروانه‌های ساختمانی به‌یک‌باره با یک افزایش نمایی مواجه شد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد این اقدام غیر کارشناسانه بوده و یا واقع‌بینانه نبوده و با این افزایش کل کشور شوکه شده است.

وی با تأکید بر اینکه جزء نخستین شوراهای شهر مکاتبه‌کننده با مجلس در این خصوص بودیم، گفت: نمایندگان استان نیز در این موضوع پیگیری‌هایی داشتند که منجر به اصلاح قانون مذکور شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: فاصله بین اجرای قانون مشمول افزایش تا اصلاح آن حدود هفت ماه بود که برخی شهروندان نیز در این بازه زمانی پرداخت‌هایی داشته و با توجه به اصلاح صورت‌گرفته، مراجعاتی به تأمین اجتماعی و شورای اسلامی شهر به این منظور داشته‌اند.

کاوسی‌امید با اشاره به اصل سوم قانون اساسی مبنی بر عدم تبعیض و اجرای عدالت، افزود: در این موضوع خاص، برداشت ما این است که پرداخت‌های قبل و بعد از اصلاح افزایش هزینه بیمه تأمین اجتماعی در پروانه‌های ساختمانی، مصداق تبعیض بوده و این مهم باید پیگیری و عدالت در پرداخت هزینه بیمه تأمین اجتماعی پروانه‌های ساختمانی اجرا شود.

وی خواستار رسیدگی به این موضوع به‌منظور حل مشکل شهروندان شد و تصریح کرد: این موضوع باید از طریق شورای نظارتی، هیئت‌های حل اختلاف و انعکاس موارد از طریق تأمین اجتماعی استان به مرکز در راستای برقراری عدالت و حفظ حقوق شهروندان، پیگیری شود.

 

شناسه خبر 75971