شناسه خبر:76089
1402/8/29 13:20:30

جشنواره معرفی فرهنگ و غذا موسوم به «بازار خیریه» به همت انجمن بانوان وزارت امور خارجه پاکستان و با حضور کشورهای مختلف ازجمله جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد گشایش یافت.

این جشنواره که هرسال برگزار می‌شود، با حضور خانم ثمینه علوی همسر رئیس‌جمهور پاکستان، سیروس قاضی قائم‌مقام وزارت خارجه و خانم ممتاز زهرا سخنگوی وزارت امور خارجه در اسلام‌آباد پایتخت این کشور گشایش یافت.

 

در این جشنواره بین‌المللی، نمایندگی‌های دیپلماتیک و فرهنگی کشورهای «ایران، پاکستان، ترکیه، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، بنگلادش، نپال، مالدیو، ترکمنستان، چین، اوکراین، روسیه، مالزی، اندونزی، مصر، عراق، کویت، فلسطین و چند کشور دیگر» با نمایش محصولات فرهنگی و هنری، جلوه‌هایی از فرهنگ و آداب و رسوم خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز با همکاری رایزن فرهنگی کشورمان در پاکستان، با ارائه بخشی از جاذبه‌های فرهنگی و هنری، عرضه سوغات و صنایع دستی و معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ و تمدن غنی ایران، کشورمان را به بازدیدکنندگان معرفی کردند.

 

نبی شیرازی معاون سفیر ایران در پاکستان، احسان خزاعی رایزن فرهنگی کشورمان، دیپلمات‌ها و رؤسای نهادهای ایرانی در اسلام‌آباد نیز به همراه اعضای خانواده‌های خود در این جشنواره حضور یافتند.

 

غرفه جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره با ارائه غذاهای ایرانی نظیر «چلوکباب، جوجه‌کباب، خورشت فسنجان، شیرین‌پلو، شله‌زرد، حلوا، ترشی، کشک‌بادمجان» و عرضه سوغات ایران نظیر «پسته، نقل، گز و زعفران»، فرهنگ ایرانی را به بازدیدکنندگان ارائه کرد.

 

همچنین اماکن تفریحی و گردشگری ایران نیز از سوی غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی و شیرینی‌های محلی و سنتی ایران‌زمین به همراه کتاب‌ها و دیگر آثار فرهنگی و هنری مردم ایران، در این نمایشگاه عرضه شد.

 

ثمینه علوی همسر رئیس‌جمهور پاکستان و همچنین آصف علی‌خان دُرانی نماینده ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور افغانستان، طی بازدید از غرفه فرهنگی ایران ضمن گفت‌وگو با معاون سفیر و رایزن فرهنگی سفارت ایران از دیدن تنوع غذاهای ایرانی و ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری کشورمان ابراز خرسندی کرد.

شناسه خبر 76089